וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק הפדרלי של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר, לא תומך בהורדת ריבית הבסיס

סוכנויות הידיעות

9.9.2007 / 12:57

לטענת פלוסר, הורדת ריבית הבסיס אינה הפתרון הנכון לתנודתיות בשווקים



נשיא הבנק הפדרלי של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר, אמר בסוף השבוע כי המשבר בשוק הדיור האמריקאי דורש בחינה מדוקדקת על מנת להעריך את היקף נזקיו ליתר הכלכלה. זאת במיוחד על רקע התנודתיות בשווקים. יחד עם זאת הוסיף פלוסר, כי על הפדרל ריזרב להותיר את הריבית על כנה ולא להורידה במטרה לחלץ משקיעים וחברות שנפגעו כתוצאה מנטילת סיכונים.



פלוסר ציין כי כלכלת ארה"ב סובלת מ"אי יציבות מתחת לפני השטח", וטען כי הורדת הריבית אינה תמיד הפתרון הרצוי למשברים בשווקים הפיננסים. "ניתן לטפל בהפרעות בשווקים באמצעות כלים אחרים הנמצאים ברשות הפדרל ריזרב, ללא צורך לשנות לחלוטין את המדיניות המוניטרית", אמר פלוסר בדברים שנשא בוועידה בנקאית בהוואי.



"הפד אינו מעוניין לחסל את התנודתיות בשווקים הפיננסיים או לקבוע את מחירו של נכס מסוים; מטרתנו היא לסייע לשווקים לתפקד באופן מסודר. על קובעי המדיניות לפעול בזהירות, ולהתיר לשוק לערוך תיקונים נחוצים במחירם של נכסים. אם לא יעשו כן, תעלה רמת הסיכון הכללית במערכת הפיננסית", אמר פלוסר. "אין זה ראוי שהפד יגן על משקיעים או על חברות שנכשלו משום שנטלו סיכונים".



פלוסר העריך כי ההאטה בשוק הדיור האמריקאי, בין היתר על רקע התמוטטות שוק משכנתאות הסאבפריים, צפויה להשפיע לרעה על הצמיחה הכלכלית של ארה"ב. הוא הדגיש כי השפעת המשבר בשוקי המשכנתאות והדיור צפויה להצטמצם והצמיחה צפויה להתחדש מאוחר יותר ב-2008.



עם זאת ציין פלוסר, כי הוא עדיין אינו בטוח לחלוטין שמשבר האשראי העולמי אינו אלא "הפרעה זמנית", שלא תדרדר את הכלכלה האמריקאית למשבר שיצדיק הורדה של ריבית הבסיס, העומדת כיום על 5.25%.



כחבר בוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי בארה"ב (FOMC), האחראית על מדיניותו המוניטרית של הפדרל ריזרב, צפוי פלוסר להצביע בפגישתו הקרובה של הבנק ב-18 בספטמבר על האפשרות של הורדת הריבית בעקבות התנודתיות בשווקים.



כלכלנים ואנליסטים העריכו בשבועות האחרונים כי הפד יוריד בפגישתו בספטמבר או לפניה את הריבית, שנותרה ללא שינוי מאז 2006. זאת בעקבות החששות כי התרחבות המשבר בשוק הסאבפריים תפגע בצמיחה הכלכלית. בסוף השבוע, העריכו כלכלני הבנק השווייצי קרדי סוויס כי הפדרל ריזרב יוריד את ריבית הבסיס ב-0.75% ל-4.5% עד סוף 2007, בניסיון להקל על המשבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully