וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי רוצה לעזור לעבריינים צעירים למצוא עבודה: מחפש דרך לפתרון בעיית התעסוקה של צעירים בעלי רישום פלילי

עידו סולומון

9.9.2007 / 14:29

שר התמ"ת, אלי ישי, ביקש משר המשפטים לגבש הצעה לפתרון בעיית התעסוקה לצעירים בעלי רישום פלילי



שר התמ"ת, אלי ישי, יזם פנייה אל שר המשפטים, דניאל פרידמן, בבקשה לגבש הצעה משותפת של שני המשרדים לפתרון בעית התעסוקה של צעירים בעלי רישום פלילי. במקביל ביקש ישי ממנכ"ל משרדו, רו"ח גבריאל מימון, לבחון מסלול נוסף וייחודי בתוכנית אורות לתעסוקה לבאי המרכזים כשהחסם העיקרי שלהם לתעסוקה הוא רישומם הפלילי.



ישי טוען כי "קטין שנכשל במעידה חד פעמית ומורשע בעבירה פלילית, הרשעתו נרשמת במרשם הפלילי לתקופה ארוכה. לגבי הרשעת קטין, המידע נשמר לפחות שלוש שנים מיום ההרשעה, ואם הוטל עליו גם עונש מאסר, הרישום נשמר למספר שנים שנע בין 5 עד 10 שנים לאחר תקופת ריצוי המאסר, לפי חומרת עונש המאסר שנגזר עליו.



עקב כך, נפגעת יכולתו של קטין שהורשע להשתקם, אפילו אם מעד רק מעידה חד פעמית. עקב הופעת ההרשעה הבודדת במרשם הפלילי, חסומות בפניו אפשרויות תעסוקה רבות לאורך זמן ארוך, במיוחד בגופים ציבוריים, בראשם שירות המדינה והרשויות המקומיות", אמר השר ישי.



ישי הוסיף כי החוק הקיים אינו נותן לדעתו ביטוי מספיק לערך השיקום, לרבות שיקום בדרך של השתלבות בשוק העבודה, ואינו נותן ביטוי לזכותו של נער להזדמנות שנייה בחייו. לגבי סיכוייו של נער להשתקם ניתן וראוי לטעמו לסמוך על מה שקורה לו בשלוש השנים שבין היותו בוגר בגיל 18 עד 21. במידה וחלפו שנים אלו ללא הסתבכות עם החוק, גבוהה ההסתברות לשיקום בעתיד.



ישי הוסיף כי עם הבעיה הזו מנסה להתמודד הצעת חוק פרטית, שהגיש ח"כ יעקב מרגי. ההצעה היא לקבוע כי מי שהורשע בעבירה בעת שהיה קטין, יוכל בהגיעו לגיל 21 ליהנות מן היתרונות התעסוקתיים של גיליון הרשעה נקי, אם לא נרשמה לו הרשעה נוספת מיום שבגר ועד ליום המחיקה.



יחד עם זאת, ידע מי שנהנה ממחיקה ידע שהיא על תנאי: במידה ויעבור עבירה נוספת, בנוסף לעונשו ולרישומו על ההרשעה הנוספת תבוטל המחיקה על הרשעתו הקודמת, וזו תשוב להופיע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully