וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בשוחד חב' החשמל - נציגי סימנס הישראלים

גיא לשם

9.9.2007 / 14:53

הנציגים, בראשות המנכ"ל אורן אהרונסון, שיחדו ככל הנראה את השופט לשעבר דן כהן עבור קידום עסקה לרכישת טורבינות

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל, התיר היום לפרסום מידע נוסף מתוך חקירת החשדות כנגד השופט לשעבר, עו"ד דן כהן. חשדות חוקרי ניירות הערך בפרשת השוחד מחברת סימנס מתמקדים בנציגות הישראלית של החברה ובמנכ"ל החברה, אורן אהרונסון.

לבקשת TheMarker, שיוצג בדיון על ידי עורכי הדין זאב ליאונד וודים גומנובסקי, הסכים השופט לפרסם את זהותו של החשוד המרכזי, אהרונסון. נציגו של אהרונסון לדברים, עו"ד יהושוע רזניק, לא התנגד לפרסום החשדות כנגדו.

בהסכמת הצדדים נותרו פרטים מסוימים בפרשה תחת צו איסור פרסום. ההחלטה ניתנה במסגרת הליך ערעור שהגישה המדינה על החלטת בית המשפט להתיר פרסום פרטים חדשים בפרשה שהגיעו ל-TheMarker.

בימים האחרונים נחשפו פרטי הפרשה, בה קיבל כהן באמצעות רשת של חשבונות שפתח ברחבי העולם, על פי החשד, שוחד מחברת סימנס עבור קידום עסקה. במסגרת העסקה רכשה חברת החשמל מסימנס חמש טורבינות מונעות גז. החקירה בנושא הסתיימה בינואר השנה והתיק הועבר לפרקליטות המדינה.

מכלול החשדות כנגד כהן בפרשת שוחד בהיקף עשרות מיליוני שקלים מחברת סימנס, וכן בפרשת שוחד מאיש העסקים המנוח עזרא הראל בפרשת רוגוזין, צפויים להיחשף בקרוב. החשדות ייחשפו עם הגשת הצהרת תובע במסגרת בקשה להסגרתו של כהן מפרו בה הוא שוהה בשנה האחרונה ומסרב לחזור מרצונו כדי להיחקר בישראל.

עורכת הדין אילנה מודעי מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שליוותה את החקירה, אמרה אתמול ל-TheMarker כי בקרוב תוגש לפרו בקשת הסגרה. מודעי סירבה למסור פרטים נוספים.

גורמים בפרקליטות אמרו אתמול ל-TheMarker כי במהלך המגעים שנוהלו בין נציגו של כהן בישראל, עו"ד אלי זוהר, לבין המדינה במטרה להביא לחזרתו לארץ, דרש כהן הסדר טיעון. במסגרתו, עונשו לא יעלה על שלוש שנות מאסר והחזרת כל כספי השוחד. בנוסף הוא ימסור שמות של מעורבים נוספים בפרשה.

בפרקליטות סירבו למסור מה הביא לסיום המגעים בין הצדדים. "קשה להניח שכהן יחזור לישראל מרצונו אי פעם", אמרו אתמול בפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully