וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה במודיעין: עשרות אנטנות סלולריות ממוקמות בתוך דירות בעיר; דורשים לגבות בגינן ארנונה עסקית

ערן גבאי

9.9.2007 / 15:58

ההפגנה - ניסיון לדחות את ההצעה של סגן ראש העיר לפיה יפוזרו בעיר אנטנות סלולריות קטנות בעלות הספק נמוך



ההפגנות נגד האנטנות הסלולריות חוזרות. מטה המאבק באנטנות הסלולריות בעיר מודיעין מתנגד בתוקף להצעה של סגן ראש העיר, אלכס ויינרב, לפיה יוקמו במודיעין אנטנות סלולריות קטנות בעלות הספק נמוך על גבי עמודי תאורה בעיר.



מטה המאבק, המונה גם חברי עירייה, טוען כי קיימות עשרות אנטנות סלולריות בתוך דירות בעיר מודיעין ודורש מהעירייה לגבות בגינן ארנונה עסקית ולא פרטית. לטענתם, תמורת הצבת אנטנה בדירה מקבל היום בעל הדירה סכום של עד 3,000 דולר בחודש. מטה המאבק יקיים היום תהלוכת לפידים בעיר נגד הצבת האנטנות בתוך דירות.



אלכס ויינרב מסר בתגובה כי "איתרנו 82 אנטנות בדירות, ושלחתי לפני כחודש הוראה לעשות חיים קשים לאותם בעלי דירות. יש להבין כי על פי חוק מותר לחברות הסלולר להציב אנטנות קטנות (בגודל 50/30/80 ס"מ) במרפסות דירות. ההצעה שלי - להקמת מערך אנטנות קטנות בעיר, שיפחית את הקרינה - תעבור, והמאבק הנוכחי הוא חלק ממאבק פוליטי נגדי".



וינרב הגיע לסיכום עם חברות הסלולר, לפיו יסירו החברות את כל האנטנות המוסתרות ואלה שהוקמו בלי היתר בנייה בעיר. ברחובות הראשים של מודיעין יותקנו אנטנות דלות הספק, על עמודי תאורה, במרחק של 100-50 מטר מבתי ספר.



לחברות אושרה הקמת 60 אנטנות ב-5 השנים הקרובות, על פי שיקול דעתן. החברות התחייבו כי תוך חצי שנה יסירו את כל האנטנות שאין להן היתר.



"אני מאמין לחברות הסלולר, כי הן התחייבו בהסכם. קיבלנו מהן כתב שיפוי ופיצוי על כל אנטנה, בגין ירידת ערך דירות או מחלות. השגנו מקסימום קליטה בעיר עם מינימום קרינה ורק כך, בהסכם, אפשר לנצח את הטרור הסלולרי. לא בכדי עוד 8 ערים נוספות מתכוונות לבצע תוכניות דומות מול חברות הסלולר", אמר ויינרב.



במשרד להגנת הסביבה אמרו לאחרונה כי "אין עוד אנטנות בדירות ללא היתרים, אלא רק במרפסות בתים, במקומות הגלויים לכל עין, ואף אחד לא מסתיר אותן. אנחנו רשאים להגיע ולפקח על כל אנטנה כזו ללא הגבלה. אין לנו ולא היתה לנו ציפייה כי במאבק בחברות הסלולר נקבל 100% תמיכה מהציבור".



החל מ-1 בינואר השנה נכנס לתוקפו חוק הקרינה ותהליך הטיפול בהיתרים לצורך הקמת אנטנות סלולריות באמצעות תמ"א (תוכנית מתאר) 36 נהפך קשה מתמיד.



חברות הסלולר החלו בשנה האחרונה לבצע שימוש נרחב בהקמת אנטנות באמצעות סעיף בחוק הבזק, המאפשר להן להקים מתקן גישה (אנטנה) קטן מידות כמעט בכל מקום, מבלי ליידע את התושבים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully