וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ייתכן שבוצע גיוס מילואים חלקי בסוריה

יואב שטרן

9.9.2007 / 17:35

גם היום נמשכת השתיקה סביב התקרית האווירית בסוריה בשבוע שעבר





בסוף השבוע אמר סגן הנשיא הסורי, פארוק א-שרע, כי סוריה תגיב בהקדם על מה שתיאר כחדירת מטוסי הקרב הישראליים לשטחה. "מנהיגים ובכירים צבאיים בוחנים סדרה של תגובות. התוצאות יגיעו עוד זמן לא רב", אמר א-שרע בראיון שפורסם ביום שבת בעיתון האיטלקי "לה-רפובליקה". הוא הוסיף כי הוא אינו יכול לחשוף פרטים נוספים באשר לתגובה, משום שמדובר "בסוגיה של ביטחון לאומי".



בסוף השבוע אמרו גורמי ביטחון ישראליים כי אף שהמצב בחזית הסורית עודנו מדאיג, ספק אם פניו של נשיא סוריה בשאר אסד למלחמה בטווח המיידי. שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (עבודה), אמר ביום שישי ל-YNET כי "המאמצים להרגיע את האווירה הם נכונים. אין לאף אחד אינטרס להסלים את המצב". לדבריו, "אם אכן בוצעה גיחה, כפי שהסורים טוענים, אני מניח שהיא היתה הכרחית". בראיון הדגיש פרץ כי "הפעילות המדינית מול סוריה היא פעילות שאמורה להחליש את הציר הרדיקלי בראשות איראן. המאמץ המדיני מול סוריה, חרף המתחים הקשים, הוא מאמץ שאסור להרפות ממנו".



במערכת הביטחון עדיין אין מוציאים מכלל אפשרות שהסורים ינסו להגיב על מה שנתפש בעיניהם כחדירת המטוסים, בירי טילים על העורף הישראלי. בנוסף, ייתכן שסוריה תגיב במועד מאוחר יותר, אולי באמצעות הפעלת ארגוני טרור המזוהים עמה.



העיתון הסורי "תשרין" כתב בשבת כי חדירת מטוסי חיל האוויר לשמי סוריה היא "התפרעות" ו"פעולה פיראטית חדשה" של ישראל. העורך הראשי של העיתון, עיסאם דארי, כתב שייתכן שהפעולה נעשתה בתיאום עם ארצות הברית. "איננו מצפים לתגובה אמריקאית, כי אם זו תבוא, היא ודאי תצדיק את המעשה הפיראטי הזה", כתב. העיתון הסורי הרשמי "א-ת'וורה" כינה ביום שישי את הפעולה "הרפתקה ישראלית שתוצאותיה אינן מחושבות מראש".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully