וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום נערכת לגיוס קרוב של איגרות חוב בהיקף של מאות מיליוני דולרים

ערן גבאי

9.9.2007 / 17:48

לשימושי הון חוזר ומחזור חוב; בסביבת החברה דוחים הערכות שהגיוס עשוי לשמש גם לרכישת חברה



נערכת לגיוס קרוב שך איגרות חוב בהיקף מאות מיליוני דולרים. החברה הודיעה לבורסה כי היא נערכת לקראת גיוס האג"ח, וציינה כי הגיוס, אם יוחלט על ביצועו, יהיה בישראל בלבד. לסלקום יש כיום אג"ח בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, וכן הלוואה מסיטי בנק בהיקף של 1.2 מיליארד שקל בריביות גבוהות מאלה שניתן להשיג כיום.



בכוונת סלקום לבצע הנפקת אג"ח חדשות, בכפוף לאישורים ולמצב השוק, כך שחלק מהכסף ישמש להון חוזר וחלק למחזור החוב. בכך תוכל סלקום לשפר את הוצאות המימון שלה, אך לא מדובר בשינוי דרמטי במונחי התוצאות הכספיות של סלקום.



בסביבתה של סלקום דוחים על הסף אפשרויות או ההערכות שהחברה מתכננת גיוס אג"ח לטובת רכישת חברה אחרת. בשוק קיימות כמה ההערכות לגבי אפשרות רכישה של חברות על ידי סלקום או פרטנר כחלק מכניסתן לתחום המפ"א (מפעיל פנים ארצי), הכוללת את פעילות הטלפוניה הפנים ארצית.



מאז שהחליפה בעלות ועברה לשליטתו של נוחי דנקנר באוקטובר 2005, עברה החברה כמה התהליכים פיננסיים מורכבים שליוו בעיקר את שנת 2006 וכללו: גיוס אג"ח ורישומו למסחר, גיוס חוב מסינדיקציה בנקאית בינלאומית בהובלת סיטיבנק, והנפקת החברה ב-NYSE בתחילת 2007.



דנקנר כבר הצליח להחזיר לעצמו יותר ממחצית מההשקעה שלו בסלקום לאחר שהנפיק איגרות חוב בכ-2 מיליארד שקל, חיזק את עצמו בקו אשראי של 350 מיליון דולר מסיטיבנק וחילק דיווידנד של כ-4 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully