וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים ובנק המזרחי-טפחות חתמו על עסקת יהב

רם דגן

9.9.2007 / 19:07

העברת הבנק תתבצע אחרי שיהב ישלים את מכירת הקופות ולאחר אישורם של המפקח על הבנקים והממונה על ההגבלים



בנק ובנק חתמו על עסקת יהב, לפיה ימכור בנק הפועלים את 50% ממניות הבנק הקטן למזרחי-טפחות בתמורה לכ-250 מיליון שקל. הצדדים דיווחו כבר באפריל האחרון על סיכום עקרונות למכירת הבנק. ההעברה הרשמית של הבנק תתבצע לאחר שהמפקח על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, יאשר את מכירת קופות הגמל של יהב לבית ההשקעות הלמן-אלדובי. לאחר שעסקה זו תושלם, צפויים המפקח על הבנקים והממונה על ההגבלים לאשר את מכירת הבנק, מה שיאפשר את ההעברה.



בנק הפועלים ובנק מזרחי-טפחות הפתיעו הערב חג הפסח האחרון כאשר הודיעו על העסקה כחודש לפני שהחשב הכללי באוצר פירסם את המכרז על השירותים הבנקאיים של עובדי המדינה, בו זכה בסופו של דבר בנק דיסקונט. בנק יהב, שבבעלות בנק הפועלים וההסתדרות נחשב במשך שנים לבנק של עובדי המדינה. לבנק כ-100 אלף לקוחות שמרביתם הם עובדי מדינה. עם זאת, כתוצאה מהמכרז שפורסם באפריל האחרון, הוא מוצא את עצמו החל מהחודשים האחרונים במאבק על הלקוחות שלו מול בנק דיסקונט.



בנק הפועלים שמכר את האחזקות ביהב, עושה זאת במסגרת ההחלטה העקרונית שהתקבלה בבנק למכור את האחזקות בבנקים הקטנים, לרבות האחזקות בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט שחלק ממניותיה יונפק וחלק ימכר לשותפים אחרים.



בתחילת 2006 מכר הפועלים את השליטה באוצר החייל לבנק בעקבות דרישה של הנגיד. לפני כחודש וחצי סיכם הבנק עם חבר הכנסת גלעד ארדן על מכירת בנק מסד עד סוף השנה. זאת במסגרת הסכם שחתם הבנק עם משרד האוצר בנוגע לכניסתו לתחום הייעוץ הפנסיוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully