וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כנפי הבועה: בנק אוף צ'יינה גבר על סיטיגרופ והפך לבנק הגדול בעולם

סוכנויות הידיעות

9.9.2007 / 19:07

שלוש חברות סיניות נכנסו לרשימת החברות הגדולות לפי שווי שוק, בעקבות העליות החדות בבורסת שנחאי



שלוש חברות סיניות נכנסו בסוף השבוע בסערה, לראשונה, לרשימת 10 החברות הגדולות בעולם בתחומן, על רקע העליות החדות בבורסת שנחאי בשנים האחרונות, שהובילו לעליות חדות גם בשוויין המוערך של חברות הנסחרות בה. כך דיווח "גרדיאן" הבריטי.



בין היתר, פירוש הדבר שהבנק הגדול בסין, ICBC, הדיח את סיטי והפך גם לבנק הגדול ביותר בעולם במונחי שווי שוק, למרות שהבנק האמריקאי דיווח על תוצאות רבעוניות גבוהות פי שלוש מאלו של הבנק הסיני.



לדברי אנליסטים, גם חברת הנפט הסינית פטרו צ'יינה עשויה בקרוב להדיח את אקסון מוביל ולהפוך לחברת הנפט הגדולה ביותר בעולם, במידה ותמשיך להנפיק מניות נוספות.



התקדמותן המואצת של החברות הסיניות בסולם התאגידי העולמי מעידה על התפתחותה הכלכלית העצומה של סין בחמש השנים האחרונות. עם זאת, העלייה התלולה בשוק המניות שלה לעומת התמ"ג הנמוך יחסית לנפש, העומד על 7,260 דולר, הובילו אנליסטים רבים להזהיר כי העלייה הבלתי ריאלית במחירי המניות הסיניות אינה אלא סימן לבועה, שאינה צפויה להחזיק מעמד זמן רב לפני שתתפוצץ.



אולם למרות האזהרות החריפות אודות היעדר השקיפות, עודף היצע של מניות, קדחת ספקולטיווית והתערבות ממשלתית מוגזמת, עלה מדד בורסת שנחאי ב-31% בשלושת החודשים האחרונים וב-202% מאז תחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully