וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן לייטספיד מקליפורניה מתכננת להודיע על השקעות חדשות בישראל

הארץ

16.9.2001 / 9:31

עד כה השקיעה הקרן במספר מצומצם של חברות ישראליות, בהן אימדיה העוסקת בדחיסת צילומי וידיאו ובגלילאו, המפתחת שבבי עיבוד וניתוב מהיר של תמונות

מאת דבי קאופמן

"אנחנו בודקים כרגע כמה חברות, ובקרוב נכריז על ביצוע השקעות בישראל" - כך אמר האחראי על עסקי ההשקעות בישראל של קרן ההון סיכון האמריקאית Partners Lightspeed Venture, יצחק אפלבוים, והוסיף כי "עכשיו זה זמן טוב להשקיע בישראל". בשבוע שעבר ביקר אפלבוים בישראל והשתתף בכנס שערך בנק ההשקעות רוברטסון סטיבנס, ימים ספורים לפני התקפת הטרור בארה"ב.

אחת לחודש מגיע אפלבוים לישראל לפגישות עם קרנות הון סיכון ומשקיעים ישראלים, במטרה לאתר השקעות בעבור הקרן. "ישראל נחשבת היום אטרקטיווית להשקעות, בגלל השילוב שיש בה של חברות טובות בעלות הערכות שווי נמוכות. דווקא עכשיו ניתן למצוא את ההזדמנויות הכי טובות", אמר.

קרן לייטספיד מסנטה קלרה, קליפורניה, פועלת באמצעות 17 שותפים. הקרן הוקמה לפני 30 שנה ופעלה תחת השם Peck & Greer Weiss. באוקטובר 2000 שינתה את שמה ללייטספיד. תחת שמה החדש גייסה קרן השקעות רביעית, המנהלת כיום הון בהיקף של מיליארד דולר ומתעניינת בעיקר בתחומי האחסון, האופטיקה והתוכנה. עם שותפיה העסקיים נמנות חברות טכנולוגיה גדולות כמו אלקטל, סיסקו, קווסט ואינטל.

עד כה השקיעה הקרן במספר מצומצם של חברות ישראליות, בהן חברת אימדיה שהוקמה על ידי אפי ארזי ב-94', ועוסקת בדחיסת צילומי וידיאו. בסוף 99' נרכשה אימדיה בידי טריון תמורת 100 מיליון דולר. הקרן גם השקיעה בחברת גלילאו, המפתחת שבבי עיבוד וניתוב מהיר של תמונות. גלילאו התמזגה באוקטובר 2000 עם מרוול האמריקאית.

מינויו של אפלבוים האמריקאי למנהל השקעות הקרן בישראל הוכרז בתקשורת רק לפני כחודשיים, ואולם הוא ממלא את התפקיד זה חצי שנה, ובתקופה זו הוא מגיע מדי חודש לאזור. עד למינויו פעלה הקרן בישראל, בהשקעות בודדות.

עד כה השקיעה לייטספיד בכ-250 חברות, בהן סיינה, דאבל קליק, אינפורמטיקה ו-FedEx. הקרן משקיעה בחברות הנמצאות בשלבים הראשונים לפעילותן. בניגוד להלך הרוח השורר בקרב קרנות ישראליות וזרות, לפיו בדיקת החברות והחלטה אם להשקיע בהן נמשכת עד תשעה חודשים, לדברי אפלבוים, בלייטספיד התהליך נמשך חודשיים-שלושה בלבד.

לפני כחצי שנה תיכננה הקרן לפתוח משרדים בישראל, ואולם בעקבות המצב בשוק המניות והמצב הביטחוני, דחתה זאת. אך כדי לא לאבד מגע עם הזדמנויות שייתכן כי קיימות בישראל, מינתה הקרן את אפלבוים למנהל הפעילות הישראלית. לדבריו, מדובר במצב זמני בלבד, וכאשר תתבהר התמונה ייתכן שהקרן תשוב לשקול פתיחתו של משרד קבע בישראל.

בעבר ייסד אפלבוים וניהל את חברת Concorde solutions, שפיתחה תוכנה להעברת יישומים פיננסיים לאינטרנט. ב-98' נמכרה החברה לבנק אוף אמריקה, והיזם מונה לאחראי על תחום ההשקעות הטכנולוגיות של הבנק בישראל. משם עבר ללייטספיד, וכיום הוא מחפש מציאות גם בישראל. לעת עתה, אמר, הוא מחפש השקעות בחברות דומות לאלה שבהן משקיעה הקרן בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully