וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: שיכון ובינוי תנסה לגייס בקרוב עוד 100 מיליון שקל להקטנת החוב של החברה

שלומי גולובינסקי

16.9.2001 / 9:31

במעלות מדרגים ב-A+ את האג"ח של שו"ב; מציינים, היקף החובות לבנק הפועלים - 856 מיליון שקל באשראי ו-220 מיליון שקל בערבויות

כלכלי חברת דירוג האשראי מעלות מעניקים דירוג A+ לסדרת האג"ח שהנפיקה לאחרונה שיכון ובינוי . במהלך אוגוסט הנפיקה שיכון ובינוי סדרה של כ-95 מיליון שקל, הנושאות ריבית של 6.3%. אולם, במעלות מציינים, כי בכוונת החברה להנפיק אג"ח ב-100 מיליון שקל נוספים, המיועדים בשלב הראשון להקטנת החוב הקיים. במעלות אומרים כי הדירוג שקיבלה שיכון ובינוי יהיה תקף גם להנפקה נוספת בהיקף של עד 100 מיליון שקל.

במעלות מציינים, כי שיכון ובינוי מהווה כיום את גוף הנדל"ן הגדול בישראל. להערכת מעלות, איכות הניהול בחברה טובה מאוד, ומתבטאת באסטרטגיה מובנית, ובמערכת דו"חות ובקרה של מטה הניהול.

האסטרטגיה של שיכון ובינוי כוללת המשך השתלבות בפרויקטים לאומיים בארץ, בעיקר בסגנון של BOT, בפעילות בתשתיות של מים, אנרגיה, רכבות, תחבורה ציבורית וכבישים. להערכת מעלות, היקף העלויות הקבועות, והתלות בענף המקומי מניעים את הנהלת החברה להגדיל את היקף פעילותה בחו"ל, לצורך גיוון תחומי פעילותה, והפחתת התלות בענף הנדל"ן המקומי.

להערכת מעלות, צורך החברה לצמצם את האשראי מבנק פועלים , עקב העובדה שמשפחת אריסון שותפה בגרעין השליטה בשתי החברות, מצריך את החברה לאתר מקורות מימון חליפיים. כיום עומד החוב של שיכון ובינוי לבנק הפועלים על 856 מיליון שקל אשראי, ועוד 220 מיליון שקל בערבויות שהוענקו לחברות בקבוצה.

עם זאת, להערכת מעלות מוניטין טוב של הקבוצה ועתודות קרקע שאינן משועבדות, מאפשרות לקבוצה נגישות טובה למקורות מימון חוץ בנקאיים ואחרים.

במעלות מציינים עוד, כי שיעור ההון העצמי החשבונאי של החברה - כ-10% מסך הנכסים - נמוך מאוד לעומת הממוצע הענפי.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully