וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים פועל להשלמת דירות חפציבה

נורית רוט

10.9.2007 / 6:42

כונס הנכסים מטעם הבנק הודיע כי הגיע להסכם עם דניה סיבוס על השלמת הפרויקטים במעלה אדומים והר חומה ומסירת הדירות לרוכשים

כונס הנכסים מטעם בנק הפועלים, עו"ד אילן שביט ממשרד צדוק ושות', הודיע לבית המשפט המחוזי בירושלים כי הגיע להסכם עם חברת דניה סיבוס, הקבלן המבצע בפרויקטים של חברות חפציבה במעלה אדומים והר חומה, על השלמת העבודות בפרויקטים ומסירת הדירות לרוכשים. על פי ההודעה, דניה סיבוס התחייבה להשלים את הפרויקטים בהתאם להסכמי הביצוע המקוריים עם חפציבה תמורת כ-13 מיליון שקל. לדברי שביט, העבודות בהר חומה יושלמו בתוך כמה שבועות ובמעלה אדומים בתוך כחצי שנה.

עם זאת, המנהל המיוחד שמינה בית המשפט לחפציבה, עו"ד יצחק מלכו, מתנגד להסכם, שלדבריו עושה משני הפרויקטים מקשה אחת ופורץ את מסגרת הקפאת ההליכים שנקבעה. לדבריו, מתן אפשרות לבנק לערב בין הפרויקטים משמעו שהעודף של פרויקט אחד יתקזז עם החסר בפרויקט השני במקום לעבור לקופת הפירוק, ובכך יקטין את הפסדי הבנק. לדבריו, אם יאומץ הפתרון שמציע הפועלים, הדבר יגרום לכך שכספים המגיעים לקופת הפירוק בעבור הנושים הרגילים יגיעו לידי הבנק.

עוד טוען מלכו כי ההסכם שמציע הפועלים חורג מהגבולות שהותוו בהחלטת בית המשפט להמשך הקפאת ההליכים, והוא מתיימר לעסוק בחומרים שבשלב הנוכחי מוקפאים ולא ניתן לקבל לגביהם הכרעה, בהם מסירת דירות לדיירים וגביית כספים מרוכשי דירות. לטענתו, מטרת ההסכם היא לפורר את צו הקפאת ההליכים.

לדבריו, השלמת גביית כספים מרוכשי דירות ומסירת הדירות עלולה לסתום את הגולל על האפשרות לגבש הסדר ראוי וכולל, שבו ייטלו חלק כל קבוצות הנושים ואשר ייתן מענה ראוי לכל הקבוצות, ובפרט לרוכשי הדירות ללא ערבויות.

מלכו הוסיף כי עם כל הקושי הכרוך במצבם של רוכשי הדירות בפרויקטים אלה, מדובר בקושי שהוא כאין וכאפס לעומת החורבן הכלכלי המאיים על חלק מרוכשי הדירות שאין בידם ערבות חוק מכר. לפיכך, לדבריו, הרצון להיטיב עם רוכשי דירות בעלי ערבות על ידי פתרון מהיר לבעייתם עלול לסתום את הגולל על האפשרות לסייע לרוכשי דירות שאין בידם ערבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully