וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו הייתי דנקנר

טלי חרותי-סובר

10.9.2007 / 7:11

המנהל הישראלי מעדיף שלא להחמיא לקולגה, אבל רוצה להיות נוחי דנקנר כשיהיה גדול. "המנהל הטוב בישראל"? אין דבר כזה

מנהלים ישראלים אינם נוטים לפרגן זה לזה, כך עולה מסקר שערך מכון הסקרים Market Watch עבור מדור הניהול של TheMarker. הסקר, שנערך ביולי ואוגוסט 2007, בקרב כ-110 מנהלים/ות וסמנכ"לים/יות של החברות המובילות במשק הישראלי ממגוון קטגוריות, כלל שתי שאלות בלבד: מי הוא, לדעתך, המנהל הטוב ביותר בישראל ומי הוא המנהל מעורר ההשראה ביותר בישראל ובעולם.

התשובות לשתי השאלות העלו קושי אמיתי במתן תשובה. כך למשל, מתוך עשרות מנהלים/ות בכירים במשק שאליהם פנינו, 9% אמרו שאין אף מנהל שמתאים לדעתם לקריטריון "המנהל הטוב בישראל" ועוד 4% השיבו "לא יודע". תופעה מעניינת במיוחד הצטיירה בהמשך: 30% מהמנהלים סירבו לענות על השאלה. מספרים דומים ניתנו בתשובות לשאלה השנייה.

ל-60% מבין המנהלים הבכירים דווקא לא היתה בעיה להשתתף בסקר. מתשובותיהם עולה באופן ברור כי בראש רשימת המנהלים הישראלים המוערכים עומד נוחי דנקנר עם 11% מהמשיבים, אחריו צועד עמוס שפירא עם 10% מהמשיבים, ושלישי אלי הורוביץ עם 8% מהמשיבים. מזנבים בהם עמיקם כהן עם 6% מהמשיבים, וישראל מקוב עם 5% מהמשיבים.

את המקומות הנוספים בעשירייה הראשונה חולקים מנהלי שטראוס-עלית: ארז ויגודמן ועפרה שטראוס שמהווה גם את האישה היחידה שנכנסה לרשימת עשרת הגדולים, יצחק תשובה וסטף ורטהיימר ואיתם גם ארקדי גאידמק. מעניין לגלות כי שמו של איתן ורטהיימר כלל לא הוזכר, מה שמוכיח שבמודעות מנהלי ישראל (ואולי בניגוד לעובדות בשטח) מי שאחראי לעסקים הפורחים של ישקר הוא דווקא האב ולא הבן.

בין השמות הנוספים שהוזכרו עומדים המנהלים הנוכחיים והקודמים של בנק הפועלים - שלמה נחמה, צבי זיו, דני דנקנר וצבי יוחטמן. דב לאוטמן אף הוא הוזכר ואיתו גליה מאור וגיל שוייד.

כמה שמות רעננים הוזכרו אך לא מספיק פעמים, ביניהם איריס בק, סמנכ"לית השיווק היוצאת של פרטנר ואורנה אנג'ל, היום מנכ"לית נמל תל אביב ובעתיד הקרוב בכירה בחברת שיכון ובינוי.

גלברד נעדר

שמו של יעקב גלברד, שבימים אחרים היה מתנוסס ככל הנראה בראש הרשימה, הוזכר רק פעם אחת. כך חולפת לה תהילת עולם.

גם על השאלה השנייה, מי המנהל מעורר ההשראה מבחינתך בארץ או בעולם, התקשו מנהלי ישראל לענות. 30% לא הסכימו להסגיר שם, 9% טענו שאין כזה בכלל.

מבין המנהלים שהסכימו לחשוף את מעוררי ההשראה שלהם עולה כי האפיל החוץ לארצי עובד חזק וכי לנשים קשה, עד בלתי אפשרי אולי, להיכנס לרשימה מסוג זה.

באופן לא מפתיע הגיע למקום הראשון ביל גייטס עם יותר מרבע מהמשיבים שציינו את שמו.

אחריו, בפער גדול, צועד ג'ק וולש מג'נרל אלקטריק עם 11% מהמשיבים, ובמקום השלישי סטיב ג'ובס מאפל עם 9% מהמשיבים.

המנהל הישראלי הראשון שמופיע ברשימה הוא אלי הורוביץ עם 8% מהמשיבים שציינו את שמו, באותו מקום עומד גם וורן באפט שצוין אף הוא על ידי 8% ממוסרי שם כלשהו. נוחי דנקנר חולק את המקום השישי יחד עם עמיקם כהן. שמות נוספים שהוזכרו: סטיב בלמר ממיקרוסופט, לארי פייג' וסרגיי ברין מגוגל, ביל קלינטון ואפילו ג'וורג' בוש. בין הישראלים הוזכרו גם בני לנדא ונוני מוזס מידיעות אחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully