וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהתשואה השנתית אבדה בחודש אחד: מינוס 4% לגאון, אי.בי.אי, אפסילון וישיר באוגוסט

שרון שפורר

10.9.2007 / 7:21

חודש שחור לענף הגמל והפסדים גדולים לעמיתים; אלטשולר שחם ופרפקט: -3.5%; ילין לפידות ואנליסט: -3.2%



מאת: שרון שפורר וחגי עמית



אף אחד לא יצא נקי מאוגוסט השחור. אחרי שנודע כי קרנות הנאמנות איבדו 2.7% בממוצע במהלך החודש, מסתבר כי גם כספי החיסכון הפנסיוני של הציבור איבדו חלק ניכר מערכם. התקנות החדשות של משרד האוצר אוסרות על קופות הגמל לפרסם את תשואותיהן לפני שהן מדווחות אותן למשרד האוצר. אולם מבדיקת TheMarker עולה כי מרבית השחקנים בענף הגמל הציגו החודש תשואות נומינליות ברוטו שליליות של 2.5%-4%. בהתחשב בכך שהתשואות של מרבית קופות הגמל נעו מתחילת השנה בטווח של 8%-9%, מדובר על אובדן של שליש מהתשואה שנצברה בשבעה חודשים - בתוך חודש אחד.



שלוש הקופות המובילות בינואר-יולי - לשם של בית ההשקעות אלטשולר שחם (תשואה נומינלית ברוטו של 11.74% עד סוף יולי), ילין לפידות (9.92%) ופרפקט (9.86%) - מובילות בתשואותיהן השליליות באוגוסט. כל אחת מהן איבדה יותר מ-3% באוגוסט. מובילת הטבלה השלילית, מבין הקופות הגדולות המנהלות יותר מ-300 מיליון שקל, היא גאון גמל כללי - שאיבדה 4%.



קופות הגמל שספגו פחות מאובדן התשואות היו אלו שלא כיכבו בראש הטבלה מתחילת השנה: דש גמל (2.4%-), חרמון של פריזמה (2.6%-) וגדיש (2.7%-).



יצאו קטנות



הסיפור הגדול של החודש הוא דווקא קופות הגמל הקטנות, שמנהלות פחות מ-200 מיליון שקל, שהציגו את התשואות השליליות ביותר. הקופות הקטנות של ישיר בית השקעות, אי.בי.אי ואפסילון איבדו יותר מ-4% באוגוסט. אלה אותן קופות שהובילו את הענף עד לתחילת החודש.



בשיחה שניהלנו בעבר עם אחד ממנהלי הקופות הקטנות, הוא הסביר כי קופות אלה יכולות להרשות לעצמן להגדיל את תשואותיהן בעזרת השקעה בני"ע, ובעיקר באג"ח מסוכנות. לטענתו, במקרה של נפילות בשוק, הקופות הקטנות יוכלו להיפטר בקלות מאחזקות אלה. אלא שהתוצאות מראות כי דווקא הקופות הקטנות התמודדו פחות טוב עם הירידות בשווקים.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully