וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המחשבים לנובו תתחיל לשווק את מותג המחשבים הניידים העצמי שלה לצרכנים בארה"ב

סוכנויות הידיעות

10.9.2007 / 8:39

עד כה שיווקה לנובו מחוץ לסין בעיקר את מותג יבמ שרכשה ב-2005, שהזכויות על שמו יפוגו ב-2010



יצרנית המחשבים הסינית לנובו תתחיל לשווק מחשבים ניידים ממותגה העצמי לצרכנים בארה"ב, בצעד המהווה קריאת תיגר על HP ודל. החברה תשווק את המחשבים הניידים גם לצרכנים בצרפת, רוסיה ודרום אפריקה, החל בינואר. יו"ר לנובו יאנג יואנצ'ינג אמר את הדברים בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג בדליאן שבסין.



לנובו, שרכשה ב-2005 את חטיבת המחשבים האישיים של יבמ, כולל מותג Thinkpad המצליח, מפגרת אחר HP ודל בשוק הקמעונאי, הצומח בקצב מהיר בהרבה מהשוק העסקי.



החברה מנסה לפרוץ חזק יותר לשוק זה בכמה אופנים. בין היתר נמנית החברה עם המחזרות של חברת פקארד בל ההולנדית העומדת למכירה. בחורף שעבר נמנתה עם נותני החסות של אולימפיאדת החורף, ויש לה גם הסכם חסות עם ליגת ה-NBA בארה"ב, בניסיון לפרוץ לתודעה הציבורית. לנובו היא גם מנותנות החסות העיקריות של המשחקים האולמיפיים הצפויים בבייג'ין בשנה הבאה.



בארה"ב צופה יאנג כי המחשבים יימכרו ברשתות אופיס דיפו וסירקט סיטי. מדובר במחשבים הניידים הראשונים שתשווק החברה לצרכנים בארה"ב תחת המותג שלה עצמה, ולא המותג של יבמ. לפי חוזה הרכישה, השימוש בשם המותג יבמ מותר ללנובו עד 2010. עד כה שיווקה לנובו את מותגה העצמי לצרכנים בדרום מזרח אסיה ובהודו.



מכירותיה של לנובו בסין, טייוואן והונג קונג הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר ברבעון השני - 39% מהכנסותיה. הכנסותיה ביבשת אמריקה הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר, כ-29%. לא כולל יפאן, לנובו היא יצרנית המחשבים המובילה באסיה, עם נתח שוק של 20.8% בסוף הרבעון השני, לפי נתוני חברת המחקר IDC. חברת HP נושפת בעורפה עם 16%, ואילו דל נמצאת במקום השלישי עם 8.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully