וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KKR נכנעה: הסכימה להצבת תנאי מגביל על הנפקת אג"ח של פירסט דאטה על רקע תנאי השוק הקשים

TheMarker

10.9.2007 / 9:33

ההסכם יאפשר את קיום ההנפקה וביצוע עסקת הרכישה ששווייה 26.4 מיליארד דולר



חברת ההשקעה הפרטית KKR נכנעה ונראה שהיא מוכנה לערוך ויתורים לבנקי ההשקעות המממנים את עסקת הרכישה של חברת עיבוד העסקות פירסט דאטה. כך לפי מקורות המקורבים לעסקה ל"וול סטריט ג'ורנל".



לפי העיתון, נראה שחברת ההשקעה הפרטית תסכים להוספת סעיף לחוזה שמציב תנאי ביצוע לאג"ח של פירסט דאטה, מה שעשוי להקל על הנפקת האג"ח ומכירתן למשקיעים. לדברי אותם מקורות ל"ג'ורנל", ההסכם החדש יוביל להנפקה כבר באמצע השבוע הנוכחי.



עסקת פירסט דאטה, ששווייה 26.4 מיליארד דולר, זוכה לתשומת לב מרובה, כאחת הסנוניות שתעיד על מצב הרכישות הממונפות שהוכרזו אך טרם הושלמו. פירסט דאטה היא אחת מיני עסקות רבות ששוויין הכולל מוערך ב-400 מיליארד דולר, המחכות למימון. מדובר בעסקות שקיבלו אישור בעת שמשקיעים עוד עטו על הנפקות האג"ח, גם ללא תנאים מגבילים.



אך בשבועות האחרונים מתקשים הבנקים למכור אג"ח קונצרניות. הבנקים, שכבר התחייבו למתן הלוואות לחברות השקעות פרטיות הרוכשות חברות כנגד אג"ח של החברות הנרכשות, טוענים כי הם עשויים לרשום הפסדים של עד 1.5 מיליארד דולר בעסקת פירסט דאטה באם לא ישונו התנאים. עד כה KKR הצהירה כי אין בכוונה לערוך ויתורים שיגבילו את חופש הניהול של פירסט דאטה.



אך לפי ה"ג'ורנל", אמש הסכימה KKR למגבלה אחת על האג"ח - הסכמה לשמור על רמת רווחי EBITDA מסויימת ביחס לאג"ח. עם זאת, בכל מקרה לא יונפקו האג"ח בריבית גבוהה יותר מהשיעור המוסכם במקור. לפי ה"ג'ורנל", האג"ח ככל הנראה יימכרו למשקיעים ב-95%-96% מערך ההלוואה, כך שהבנקים עדיין ירשמו הפסד בגין ההנפקה, אך קטן יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully