וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית מביע אופטימיות למרות המשבר: התיקון בשוקי האשראי יתרום ליציבות הכלכלה העולמית

סוכנויות הידיעות

10.9.2007 / 10:18

בראיון ל"פייננשל טיימס", אמר רודריגו ראטו כי המשבר הוא בבחינת תיקון מבורך, אך גם מלווה בכאבים



רודריגו ראטו, היו"ר היוצא של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הביע היום אופטימיות למרות המשבר המתהווה בשווקים הפיננסיים. ראטו אמר בראיון ל"פייננשל טיימס" כי התיקון בשוקי האשראי יתרום בטווח הארוך והבינוני ליציבותה של הכלכלה העולמית, למרות הנזקים הכבדים להם הוא גורם כעת.



"התיקון הוא ככל הנראה תיקון מבורך, אך אין זה אומר שהוא לא יהיה מלווה בכאבים", אמר ראטו, השוהה באיטליה לצורך ועידה של קובעי מדיניות בינלאומיים.



ראטו צפוי לפרוש מתפקידו באוקטובר. הוא תיאר את התנודתיות בשווקים, שנגרמה בעקבות התרחבות המשבר בשוק הסאבפריים האמריקאי, כ"משבר חמור". עם זאת, הוא ציין כי המשבר מתרחש "על רקע צמיחה גלובלית חזקה ויסודות מאקרו חזקים במדינות רבות, בנוסף לאמינות גבוהה של הרשויות המוניטריות".



"מדובר במשבר חשוב שעדיין הולך ומתהווה. אי-הוודאות ששוררת כעת היא ככל הנראה הסוגיה הבוערת ביותר שעלינו לפתור", אמר ראטו.



ראטו אמר ביום שישי כי הוא צופה פגיעה בצמיחתה של הכלכלה הגלובלית בעקבות הטלטלות האחרונות בשווקים העולמיים. הוא ציין כי קרן המטבע הבינלאומית תוריד את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית ל-2007 ו-2008. לפי ה-IMF, אמר ראטו, תספוג ארה"ב את הפגיעה הקשה ביותר בעקבות המשבר, כמו גם חלקים מסוימים באירופה.



בסוף חודש אוגוסט פירסמה הקרן הודעה, שלפיה הסערה הפוקדת את השווקים הפיננסים תביא את קרן המטבע לתקן את תחזיתה קלות בלבד כלפי מטה. ראטו אמר אז כי "התיקון שיתבצע לא יהיה דרמטי. הוא יהיה תיקון קל בלבד. זוהי עדיין תהיה שנה שישית ברציפות של צמיחה".



עד כה, צופה התחזית העדכנית ביותר של ה-IMF צמיחה של 5% בכלכלה הגלובלית ב-2007 וב-2008. בחודש יולי העלתה הקרן את התחזית לצמיחה הגלובלית ב-2007 וב-2008, מ-4.9% ל-5.2%. זאת, על רקע צמיחה חזקה בשווקים המתפתחים, בהובלת סין, במחצית הראשונה של השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully