וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סיימה בעליות קלות

טל לוי

10.9.2007 / 17:40

מדד המעו"ף הוסיף 0.3%. מניית קרדן NV זינקה ב-5% על רקע המו"מ עם בנק דיסקונט

יום מסחר נטול אירועים הסתיים בל אביב כשבסופו עלו המדדים בשיעור קל הודות לפתיחת המסחר החיובית שנרשמה בוול סטריט: מדד המעו"ף הוסיף 0.3% וננעל ברמה של 1,040.77 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.2% וננעל ב-1,020.11 נקודות. בשני ימי המסחר האחרונים נרשמו ירידות שערים מצטברות של כמעט 3% במדדים המובילים. מחזורי המסחר היו נמוכים במעט מהממוצע והסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל.

שבוע המסחר יסתיים השבוע ביום שלישי בשל ערב ראש השנה שיחול ביום רביעי הקרוב.

המסחר בבורסה של תל אביב מתאפיין בימים האחרונים בעצבנות - בהתאם למסחר בארה"ב. השפעות משבר הסאבפריים ממשיכות לתת אותותיהן בארה"ב, דבר המתבטא בנתוני מקרו בינוניים למדי בשוק העבודה, פיטורי עובדים בבנקים למשכנתאות ואי ודאות כללית - האויב מספר 1 של המסחר בבורסה.

בעניין זה, הביע היום רודריגו ראטו, היו"ר היוצא של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), אופטימיות למרות המשבר המתהווה בשווקים הפיננסיים. ראטו אמר בראיון ל"פייננשל טיימס" כי התיקון בשוקי האשראי יתרום בטווח הארוך והבינוני ליציבותה של הכלכלה העולמית, למרות הנזקים הכבדים להם הוא גורם כעת. לדבריו "התיקון הוא ככל הנראה תיקון מבורך, אך אין זה אומר שהוא לא יהיה מלווה בכאבים".

בתחום המקרו, נכתב בפרוטוקול דיוני הריבית שהוציא היום בנק ישראל, כי "קצב האינפלציה יסתכם ב-2007 בחלק העליון של תחום יעד האינפלציה - קרוב ל-3%", כאשר מחירי המוצרים המקומיים עולים בקצב שנתי גבוה מ-3%.

סלקום מגייסת

בנק הפועלים איבד 0.6% על רקע שני אירועים: הראשון, רכישת מניות הבנק בהיקף של 120 מיליון שקל בידי בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון. בכך ניצלה אריסון ירידה של 13% במניית הבנק בתוך שלושה חודשים. האירוע השני טכני למדי: בנק הפועלים חתם אתמול על עסקת מכירת 50% מבנק יהב לבנק מזרחי טפחות תמורת 250 מיליון שקל. בנק לאומי הוסיף 0.6%.

דיסקונט השקעות, מקבוצת אי.די.בי, הוסיף 0.4% על רקע הודעת החברה הבת סלקום כי היא נערכת לגיוס מאות מיליוני דולרים באמצעות הנפקת איגרות חוב בישראל. לסלקום יש כיום אג"ח בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, וכן הלוואה מסיטי בנק בהיקף של 1.2 מיליארד שקל בריביות גבוהות מאלה שניתן להשיג כיום. מניית טבע הוסיפה 0.5% לאחר שב-CIBC הותירו המלצת "קנייה" למניה והעלו את מחיר היעד למניה ל-53 דולר - 22% יותר ממחירה כיום. טבע עדיין לא החליטה האם להשיק את הפרוטוניקס לטיפול בכיב קיבה, לאחר שבית המשפט החליט שלא לתת צו מניעה בשיווק התרופה בסוף השבוע. אם אכן תשיק טבע את התרופה, תהיה זו השקה בסיכון, מכיוון שבמידה שהיא תפסיד במשפט בעתיד היא תצטרך לשלם פיצויים לחברת ווית'.

בנק דיסקונט סיים ללא שינוי ומניית קרדן NV זינקה ב-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully