וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה - גורדון בראון - יציג תוכניות להוספת 500 אלף משרות חדשות לשוק העבודה במדינה

סוכנויות הידיעות

10.9.2007 / 11:21

התוכנית תתמקד בצירוף אמהות חד הוריות וצעירים מובטלים הנחשבים לחסרי כישורים מקצועיים לשוק העבודה



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, צפוי לחשוף בנאום שיישא בפני קונגרס האיגודים המקצועיים (TUC) את תכניותיו להוספת 500 אלף משרות לשוק העבודה המקומי, באמצעות הכשרת מובטלים, אמהות חד הוריות וצעירים הנחשבים לחסרי כישורים מקצועיים, שיזכו לתמריצים כספיים בתמורה להצטרפות למעגל העבודה.



התוכנית, תחת הכותרת "משרה בריטית לכל עובד בריטי", נועדה להרגיע את זעמם של האיגודים המקצועיים, המאיימים בשביתה כללית על רקע טענות כי גלי ההגירה לבריטניה מובילים לעלייה בשיעור האבטלה, משום שמהגרים העובדים תמורת שכר נמוך בהרבה לוקחים את עבודותיהם של אזרחי המדינה.



במסגרת התוכנית, תקשה ממשלת בראון על מהגרים שאינם תושבי האיחוד האירופי לקבל אשרת עבודה בבריטניה, בין היתר באמצעות הכנסת דרישה לידיעה מלאה של השפה האנגלית ברמה של בחינת הבגרות.



כיום, רק עובדים המוגדרים כ"מיומנים ביותר" נדרשים להפגין ידע בשפה האנגלית לפני שיקבלו אשרת עבודה בבריטניה. הממשלה מעריכה כי בין 35 אלף ל-95 אלף מהגרים מיומנים הגיעו לבריטניה בשנה שעברה מבלי שידעו אנגלית. את החוק הכופה על מהגרים המבקשים לעבוד במדינה לדעת את השפה לא ניתן לכפות על מהגרים תושבי האיחוד האירופי, המוגנים ע"י חוקי העבודה של האיחוד.



כמו כן, אמורה התכנית לחזק את שוק העבודה בבריטניה, באמצעות החלת תנאים מקלים על אמהות חד הוריות ומובטלים המחפשים עבודה. למשל, חברות יחויבו להעניק אפשרות לראיון עבודה לכל אם או אב חד הוריים המשיבים למודעות דרושים.



כמו כן, ממשלתו של בראון הגיעה להסכמים עם עשרות מעסיקים פרטיים בבריטניה, בהם רשת הקמעונות הבריטית סיינסבורי ורשת האופנה פרימארק, לפיהם החברות יכשירו ויעסיקו גברים ונשים בריטיים המוגדרים כמובטלים או כנטולי הכשרה מקצועית. הכשרתם של העובדים תתבצע במימון ממשלתי של 400 ליש"ט לעובד.



לדברי משרד האוצר הבריטי, יותר מ-200 חברות צפויות להצטרף ליוזמתו של בראון, המוביל בימים אלה את מאמצי מפלגת הלייבור להיבחר בפעם הרביעית ברציפות בבחירות הכלליות ב-2009. המובטלים והחד הוריים יקבלו הקלות במסים ותמריצים כספיים אחרים בתמורה להצטרפותם לשוק העבודה.



עם זאת, עוזריו של בראון טענו כי התוכנית החדשה, שתיכנס לתוקף בשנה הבאה, אינה כוללת את אחת מדרישותיהם של האיגודים המקצועיים בבריטניה, להטלת מס על עשירים המבקשים להעביר מפעלים מחוץ למדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully