וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות קצב הוקפאו עד התבהרות משפטו

צבי זרחיה

10.9.2007 / 13:11

כך החליטה ועדת הכספים. תקציב ההטבות נועד לצורך שכירת לשכה, ריהוט, ציוד העסקת יועצים ומימון דירתו הפרטית בקריית מלאכי

ועדת הכספים החליטה הבוקר להקפיא לפי שעה את העמדת התנאים מקופת המדינה לנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, עד להתבהרות משפטו. מדובר בתקציב לצורך שכירת לשכה, ריהוט, ציוד העסקת יועצים, מימון דירתו הפרטית בקריית מלאכי ועוד. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי כל הח"כים.

TheMarker חשף לפני שנה שקצב זכאי להטבות בסך של כמיליון שקל בשנה גם אם יורשע במשפטו. בעקבות כך, החליטה ועדת הכספים לפני מספר שבועות לשלול את ההטבות מנשיא, ראש ממשלה, שר או שופט שיורשע בעבירה שיש עמה קלון.

ואולם, לאחר שהתברר שלשום שפרקליטי הנשיא טוענים שאין קלון בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום במסגרת עסקת הטיעון, הובע זעם על כך שנציגי קצב דורשים לאשר לו כעת את ההטבות עוד בטרם הסתיים משפטו.

בוועדה מונחת מזה מספר שבועות בקשה להקצות 755 אלף שקל לשכירת לשכה בתל אביב, רכישת ריהוט וציוד והעסקת יועצים ומזכירות. לפני שלושה שבועות אישרה הוועדה העברת מיליון שקל מקופת המדינה לאבטחת קצב, ובכלל זה העמדת רכב שרד משוריין ונהג.

באחרונה סירב קצב לבקשת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), להקפיא את
קבלת ההטבות עד להכרעת בג"ץ בעניין עסקת הטיעון.

"קצב הודה בעבירות"

יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ חיים אורון (מרצ), שיגר אתמול מכתבים אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ואל היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, שבהם תבע להקפיא את ההטבות לקצב עד להתבהרות משפטו.

אורון טען בוועדה כי "ההטבות לנשיאים לשעבר קשורות קשר ישיר עם המשך פעילותו הציבורית. קשר זה מתנתק כאשר נושא המשרה מועל באמון הציבור ומורשע בעבירה שיש עמה קלון. אין חולק כי בעניינו של קצב, עם חתימתו על הסכם טיעון שבו הוא מודה בעבירות מין חמורות, הפגיעה שנוצרה באמון הציבור היא אנושה. לכן, הקריטריונים למתן ההטבות הנלוות כבר אינו מתקיים".

אורון הוסיף כי "הטיעון שלפיו, אילו ידע קצב על ההפסד הכלכלי שלכאורה ייגרם לו עם קביעת הקלון בעניינו, היה גורם לו שלא לחתום על עסקת הטיעון, נועד לזרות חול בעיני הציבור ולהטעות את גורמי אכיפת החוק ואת בית המשפט. הרי אין לו קשר עם העובדה שחתימתו של קצב מהווה הודאה בעבירות הכלולות בעסקת הטיעון".

היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, אמרה כי המדובר בהטבות נלוות ולא בפנסיה או בסכומים שהנשיא נדרש לשם מחייתו. היא הוסיפה כי בשנת 2006 החריגה ועדת הכספים את קצב מיתר הנשיאים כשהחליטה שימשיך ליהנות מההטבות לכל ימי חייו, בזמן שהחליטה להגביל את ההטבות לנשיאים הבאים אחריו.

אלשטיין הוסיפה כי "לא יהיה זה בלתי סביר להתייחס כעת באופן ספציפי לתנאיו, מאחר שהעניין נמצא בדיון בבג"ץ. בכפוף לנוהג של נהיגת כבוד בין רשויות הכנסת, והמשפט לפיו רשות אחת אינה מתערבת בעניין הנדון ברשות אחרת - מן הראוי להקפיא את הדיון בהטבות".

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) טענה כי "זוהי עזות מצח לדרוש מוועדת הכספים לממן על חשבון הציבור לשכה ועוזרים לקצב. הנשיא לשעבר הודה בעבירות מין, כאשר היועץ המשפטי לממשלה כבר הודיע שיש בעבירות קלון חמור. קצב לא רעב ללחם והוא נהנה מפנסיה חודשית של 46,278 שקל בחודש. אזרחי ישראל רק יכולים לחלום על פנסיה כזו. מוטב לו לא היה מטריח את ועדת הכספים כלל בבקשות מוזרות שכאלה".

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) טען כי "אין גבול לחוצפה. הלחצים של אנשי קצב לקבלת תקציב מיוחד לצורך שכירת לשכה ועוזרים על חשבון הציבור היא צינית. נמתין עד לגמר ההליכים המשפטיים ואז תתקבל החלטה. לא ראיתי את ההמונים עומדים לקבלת קהל אצל הנשיא לשעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully