וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט האחרון ביו טיוב: בלוז לקרן הגידור הכושלת

סוכנויות הידיעות

10.9.2007 / 13:07

שיר סאטירי על קרן שלקחה סיכון אחד יותר מדי הפך ללהיט ביו טיוב ובקרב מנהלי קרנות גידור כושלות



אולי זהו הסימן המוחשי ביותר לשפל שאליו הגיע שוק האג"ח המגובות במשכנתאות האמריקאי: יועץ השקעות מנאשוויל הקליט שיר קאנטרי סאטירי העוסק בצרותיה של קרן גידור העומדת בפני פשיטת רגל בשל השקעתה ב-CDO מגובות במשכנתאות. השיר הפך ללהיט בקרב חובבי פיננסים וצופים אקראיים כאחד באתר שיתוף הווידיאו יו טיוב.



H-E-D-G-Eהשיר, הנקרא H-E-D-G-E על בסיס להיטה של זמרת הקאנטרי תמי ווינט D-I-V-O-R-C-E, הוא פרי עטו של יועץ ההשקעות ג'ון שיין, שפירסם אותו ביו טיוב תחת האלטר-אגו "מרל האזארד" (שיבוש של המונח Moral Hazard).



השיר מתאר את קורותיה של טרגדיה אמריקאית שהפכה לשכיחה במיוחד בחודשים האחרונים: מנהל קרן גידור מצליחה מהמר על ניירות ערך מגובים במשכנתאות - וצופה בשברון לב בקרן הגידור היקרה שלו קורסת.



"השווקים הפיננסים הם גלובלים, וכוללים כל יבשת על פני האדמה/ אך עדיין קשה לסחור באופציה כשאי אפשר לדעת כמה היא שווה/ קניתי כמה CDO מגובות במשכנתאות והמחירים נפלו/ כעת אני אספר לכם מה קרה כשקיבלתי דרישות להחזרת מימון/ היום קרסה לי קרן הגידור". כך מזמר (בתרגום חופשי) שיין, שכתב בעבר במגזין הקומי של אוניברסיטת הרווארד, הרווארד לאמפון, כשקונאן או'בריין היה אחראי על עריכתו.



השיר הועלה ליו טיוב לפני כארבעה שבועות עם פריצתה של טלטלת הסאבפריים לשווקים הפיננסים ברחבי העולם. השיר זכה לעשרות אלפי צפיות עד היום והופץ במהירות בקרב אנשי עסקים וסתם חובבנים, שנהנו מהבדיחה על חשבון המציאות העגומה שעמן מתמודדות כיום קרנות הגידור.



שיין, המתאר את עצמו כמעריץ של וורן באפט, טוען כי הומור הוא הדרך הטובה ביותר להעברת ביקורת על השוק. "כפית של סוכר עוזרת לתרופה לרדת במורד הגרון", אמר שיין לעיתון "USA טודיי", והוסיף כי הוא מתכנן להקליט שיר נוסף, המכוון הפעם לוול סטריט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully