וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגוד: רמת ה-375 נקודות תהווה מבחן לשוק המקומי בטווח הקצר

גולן פרידנפלד

16.9.2001 / 9:59

באגוד סבורים כי הגורם שיקבע את עתידה של הכלכלה האמריקאית הוא הצריכה הפרטית וממליץ לציבור לעקוב אחר המדדים הבוחנים את רמת ההוצאות של הצרכנים הפרטיים

בבנק אגוד סבורים כי על רקע המאורעות החריגים בארה"ב ישנן הרבה שאלות פתוחות ומעט מדי תשובות כיצד תגיב הבורסה לאירועים שהיו ולאלו שיתרחשו. רמת ה-375 נקודות תהווה, להערכתם, רמת מבחן משמעותית לשוק בזמן הקרוב.

באגוד מזכירים כי רמה זו בלמה את הירידות באוגוסט 1999, ולאחר מכן בחודש אפריל השנה, וכי רמת ההתנגדות היא באזור ה-400 נקודות.

בבנק מציינים כי לאחר שהבנקים דיווחו על היקף ההפרשה המיוחדת בגין החובות המסופקים שלהם, הוסרה אי הוודאות מבחינתם של המשקיעים. בעקבות כך, מניות פועלים , לאומי ומזרחי , הנסחרות סביב ההון העצמי או מתחת לו, מומלצות לרכישה.

כלכלני אגוד מציינים כי הפיחות בשערו של השקל מול הדולר תומך בהערכתם כי בחודשים הקרובים צפוי שיעור האינפלציה להיות גבוה. לנוכח מכלול הנתונים במשק, הכוללים את האירועים הבטחוניים, האצת הפיחות וההאטה המתמשכת, קטנה השפעת הורדת הריבית על התאוששות המשק. להערכת הכלכלנים, כל עוד לא תרסן הממשלה את הגירעון בתקציב ותציג תוכנית להשקעות בתשתית, לא צפויות הורדות ריבית נוספות השנה.

לגבי בורסת ניו יורק, שתיפתח ככל הנראה ביום שני הקרוב, סבורים באגוד כי קשה מאוד לאמוד את עוצמת התגובה הפיננסית של המשקיעים לאירועים האחרונים. ההערכה באגוד היא כי חברות הביטוח צפויות לספוג הפסדים בעקבות תביעות מצד המבוטחים, הן בביטוחי חיים והן בביטוחי רכוש. להערכתם, יסבלו חברות אלו מסנטימנטים שליליים.

חברות התעופה, שכבר רשמו ירידות שערים חדות באירופה, צפויות אף הן להיפגע מהאירועים האחרונים. זאת, לא רק בשל הירידה בכמות הנוסעים, אלא גם בשל העלייה בהוצאות הביטחון, על מנת לעמוד בהוראות הביטחון החדשות של הממשל האמריקאי. מנגד, מציינים באגוד כי חברות לציוד אבטחה ייהנו מהמצב החדש וירשמו עליות שערים.

באגוד סבורים כי הגורם שיקבע את עתידה של הכלכלה האמריקאית בזמן הקרוב הוא הצריכה הפרטית בארה"ב. להערכת הכלכלים, הגורם שבלם עד כה את כניסתו של המשק האמריקאי למיתון עמוק - הוא הצרכן הפרטי.

בבנק מציינים 2 תרחישים אפשריים: הפסימי - לפיו הפיגועים האחרונים יגרמו לפגיעה אנושה במצב הרוח הלאומי האמריקאי ובנכונותו של הצרכן הפרטי להוציא כסף. התרחיש האופטימי, לפיו ההרס בארה"ב ישוקם על ידי גל השקעות בתשתיות, שיובילו לצמיחתו של המשק האמריקאי. באגוד מציינים כי יש לעקוב אחר המדדים הבוחנים את רמת ההוצאות של הצרכנים הפרטיים (מדד אמון הצרכנים, לדוגמה) ומהם יהיה ניתן להסיק לאן פניו של המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully