וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת קטיף פוצתה ב-850 אלף שקל עקב פגיעת גב שנגרמה בתאונת דרכים

עידו סולומון

10.9.2007 / 14:26

חברת הפניקס תשלם את הסכום לעובדת אדמה בגין נכות רפואית בשיעור 20% שנגרמה לה בתאונת דרכים



בית משפט השלום בתל אביב חייב את חברת הביטוח הפניקס לפצות עובדת אדמה בכ-850 אלף שקל בגין נכות רפואית בשיעור 20% שנגרמה לה בתאונת דרכים.



התובעת, עובדת אדמה מכפר כפר קטן בוואדי ערה, בת 35 במועד התאונה, עסקה עד לתאונה בעבודות חקלאיות, בעיקר בקטיף. לטענתה, בשנת 1999 נפגעה בתאונת דרכים, שגרמה לה לפגיעה בגב.



חברת הביטוח דחתה את התביעה וטענה כי נזקיה של התובעת לא נגרמו בתאונת הדרכים, אלא בזמן שהתובעת נפלה בביתה, עובדה שבעלה של התובעת הודה בה. עוד טענה חברת הביטוח כי התאונה המדוברת היתה קלה ביותר, וכי איש מיושבי הרכב לא נפגע, לרבות ילדיה של התובעת, דבר שמביא למסקנה שלא התאונה היא שגרמה לנכות של 20%.



עו"ד גיל בן ארי, המתמחה בתביעות נזיקין, שייצג את התובעת, דחה את טענות חברת הביטוח וטען כי העובדה שהיא נפלה גם בביתה אינה רלוונטית, משום שחברת הביטוח לא הוכיחה כי באותה נפילה התובעת בכלל נחבלה בגבה. בן ארי טען כי גם העובדה שרק התובעת נפגעה בתאונה בצורה חמורה בעוד שילדיה לא נפגעו, הינה משום שגופם של הילדים הצעירים גמיש, ויכול היה לספוג את עוצמת התאונה.

בית המשפט, לאחר ששמע את עדותו של פרופ' טאובר, מומחה בתחום האורטופדיה, קבע כי התובעת הוכיחה את טענותיה, וכי יש לייחס את נזקיה של התובעת לתאונת הדרכים בלבד.



בית המשפט קיבל את טענות פרקליטה של התובעת, כי היא תזדקק לעזרה רבה במיוחד, משום שלאחר התאונה נולדו לה ילדים בעלי מוגבלויות מיוחדות, וכי עקב התאונה, התובעת תתקשה לטפל בהם ללא עזרה. כן קיבל בית המשפט את טענת התובעת כי לא תוכל לשוב לעבודה בחקלאות, וקבע כי נכותה התפקודית הינה של 30%, לעומת הנכות הרפואית שקבע המומחה בשיעור של 20%.



השופטת וולצקי החליטה לפסוק לתובעת סכום פיצוי גבוה מאוד ביחס למקובל בנכות של 20%, ופסקה לה סך כ-850 אלף שקל, מהם 250 אלך שקל עבור עזרה, 390 אלף שקל בגין פגיעה בהשתכרות, 85 אלף שקל בגין הוצאות נסיעה ותרופות, ו-46 אלף שקל בגין כאב וסבל, וכן הוצאות משפט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully