וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הדלק אלון פירסמה הצעת רכש למניות דור אנרגיה

אלי דניאל

16.9.2001 / 9:58

המחיר המוצע למניה - 22 שקל, כ-18% מעל מחירה בבורסה; הצעת הרכש מתייחסת גם לניירות הערך של החברה, הרשומים למסחר בבורסת לונדון

חברת הדלק אלון, הנמצאת בשליטת דודי ויסמן, שרגא בירן וחברת אפריקה ישראל , פירסמה ביום חמישי האחרון הצעת רכש לרכישת אחזקות הציבור בדור אנרגיה לפי מחיר של 22 שקל למניה, הגבוה בכ-18% ממחירה בבורסה והמשקף לחברה שווי של כ-342 מיליון שקל.

אלון מחזיקה בעצמה - במישרין ובאמצעות חברת דורגז - בכ-89% ממניות דור אנרגיה, ולפיכך כדי להגיע לאחזקה של 95%, המאפשרת רכישה כפויה של יתרת המניות, צריכה אלון כי בעלי מניות נוספים המחזיקים בלפחות כ-6% מהמניות (כמיליון), ייענו להצעת הרכש. עלות הצעת הרכש נאמדת בכ-37.4 מיליון שקל. המועד האחרון להיענות להצעת הרכש נקבע ליום ה-16 באוקטובר 2001 בשעה 14:00.

יצוין כי על פי הודעתה של אלון, בעלי מניות המחזיקים בכ-848 אלף מניות של החברה, המהוות כ-5% ממניות דור, כבר הודיעו על כוונתם להיענות להצעת הרכש, כך שבפועל תזדקק אלון להיענות של כ-1% מבעלי המניות הנותרים (למעט אלו שכבר נענו להצעה) בכדי שתוכל לבצע רכישה כפויה. באלון מוסיפים כי אם לא תהיה היענות מינימלית להצעה, לא יירכשו על ידם מניות נוספות של דור אנרגיה.

כמו כן, באלון מציינים כי מפרט הצעת הרכש שפורסם משמש גם כהצעה לרכישת ניירות הערך של החברה, הרשומים למסחר (GDR (Global Depository Receipts בבורסת לונדון. לעניין חישוב שיעור ההיענות להצעת הרכש ייחשב כל GDR כמייצג מניה רגילה אחת של דור.

דור אנרגיה עוסקת בשיווק תזקיקי נפט ושמנים ובהקמת תחנות תדלוק ושטחי מסחר. החברה אף מספקת באופן בלעדי תזקיקים לשטחי הרשות הפלשתינאית. מכירות החברה, בניכוי היטלים ממשלתיים, הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-1.06 מיליארד שקל, כ-12% יותר מהמכירות, בניכוי היטלים ממשלתיים, בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה רשמה החברה בששת החודשים הראשונים של 2001 רווח של כ-14.1 מיליון שקל, כ-36% פחות מהרווח שהושג בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully