וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מאותתים על המשך הירידות בפתיחת השבוע: מגל קיבלה הזמנה ב-8 מיליון דולר

אלי שיצר

10.9.2007 / 15:14

הלילה לאחר המסחר - דו"חות קומברס; RBC ואופנהיימר סבורים שמניית קומברס זולה



בהמשך לנסיגה של 1.2%-1.9% במדדים המובילים של וול סטריט בשבוע הראשון של חודש ספטמבר, מצביעים בשעה זו החוזים העתידיים על ירידות בפתיחת המסחר - של 0.1% במדד נאסד"ק ו-0.7% במדד S&P500 בפתיחת השבוע.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



לאור נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום שישי האחרון, והצביעו על כך שלראשונה מזה ארבע שנים נרשמה ירידה במספר המשרות החדשות, עלו בצורה משמעותית החששות מפני האטת הצמיחה ומפני גלישה למיתון. כעת כמעט שלא נותר ספק כי נגיד הפד, בן ברננקי, יסיים את מדיניות "ההבלגה" שלו, אשר מיושמת הלכה למעשה מאז מיוני 2006. במועד זה העלה הבנק הפדרלי את הריבית לשיעור של 5.25% ומאז זו נותרה על כנה.



השאלה שמעסיקה את המומחים והאנליסטים כעת היא רק בכמה יוריד ברננקי את שיעור הריבית הדולרית בישיבה הקרובה של הפד ב-18 בחודש. נתוני התעסוקה החלשים - שעשויים להתריע על כך שהמשק האמריקאי על סף מיתון - מחזקים את טענות האנליסטים הסבורים כי ברננקי עשוי להוריד את הריבית הדולרית עד ל-4.5% עד סוף 2007.



השבוע הקרוב יהיה דליל יחסית מבחינת נתונים כלכליים. נתון כלכלי שבדרך כלל משפיע מעט מאוד על שוק המניות בארה"ב הוא הנתון השבועי הנוגע למספר תביעות האבטלה הראשונות, שיפורסם ביום חמישי. בעקבות החולשה בשוק ולאור יכולתה המוטלת בספק של כלכלת ארה"ב ליצור משרות חדשות, ייתכן כי נתוני תביעות האבטלה יימשכו מעט יותר תשומת לב מהרגיל.



בוול סטריט אמנם לא חוגגים את ראש השנה, אבל באופן מסורתי מתאפיינים ימי החג במחזורים נמוכים בשל מיעוט הסוחרים היהודים.



בשוק הסולידי נהרו המשקיעים בסוף השבוע למוצרי ההשקעה הסולידיים ובעקבות זאת צנחה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.13% ל-4.37% - שפל של 20 חודש.



בתוך כך, רודריגו ראטו, היו"ר היוצא של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הביע היום אופטימיות למרות המשבר המתהווה בשווקים הפיננסיים. ראטו אמר בראיון ל"פייננשל טיימס" כי התיקון בשוקי האשראי יתרום בטווח הארוך והבינוני ליציבותה של הכלכלה העולמית, למרות הנזקים הכבדים להם הוא גורם כעת.



מניית ענקית האינטרנט, עשויה לרכז ענין היום לאחר שמסרה כי תשתף פעולה עם קאפג'מיני, ספקית שירותי המחשוב הגדולה באירופה. קאפג'מיני תשלב את חבילת היישומים של גוגל, גוגל Apps, כחלק ממערך פתרונות המחשוב שהיא מעניקה ללקוחותיה.



ישראליות: קבוצת קומברס תפרסם את תוצאותיה הכספיות היום לאחר המסחר



בין הישראליות, טכנולוג'י, הכוללת את קומברס אינק, , וסטארהום, תפרסם הלילה לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות. את שוויה של קומברס טכנולוג'י העריך באחרונה האנליסט שאול אייל מבית ההשקעות CIBC ב-25 דולר למניה - פרמיה של 40% על מחירה הנוכחי של המניה. עוד ציין אייל כי ענקית התוכנה האמריקאית, אורקל, בניהולו של לארי אליסון, עשויה להתעניין ברכישת קומברס אינק, המוכרת פתרונות ערך מוסף, כמו SMS ותאים קוליים, ופתרונות בילינג לחברות תקשורת.



מניית קומברס טכנולוג'י נסחרת במחיר הנושק ל-18 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-3.6 מיליארד דולר. שני בתי השקעות המסקרים את החברה - RBC הקנדי ואופנהיימר הניו יורקי - סבורים שתוך שנה מחיר המניה יהיה גבוה בהרבה. מחיר היעד של RBC עומד על 28 דולר ושל אופנהיימר על 27 דולר. למרות העמדה השורית ביחס למניה, שניהם אינם מצפים להפתעה חיובית בתוצאותיה הכספיות של החברה.



הפועלת בתחום מערכות לשיחות ועידה בווידיאו, עשויה להמשיך ליהנות ממגמת הקונסולידציה בתעשיית התקשורת העולמית. ביום שישי הודיעה אחת משתי מתחרותיה הגדולות של רדוויז'ן, טאנדברג הנורווגית, על רכישת חברת קודיאן (Codian) הבריטית תמורת 270 מיליון דולר במזומן, ומניית רדוויז'ן הגיבה לחדשות בזינוק של 7.7% בנאסד"ק ל-18.3 דולר - שיא של חודש וחצי.



מניית נגררה ביום שישי אחרי המגמה השלילית בשוק וירדה ב-0.3% ל-43.4 דולר למרות שזכתה בניצחון משפטי נוסף. בית משפט פדרלי מחוזי בניו ג'רזי דחה ביום שישי את בקשת חברת התרופות וויית' להעניק לה צו מניעה זמני, אשר ימנע מטבע שיווק גירסה גנרית לטבליות מסוג פרוטוניקס בשחרור מושהה בעלת מכירות שנתיות של 2.5 מיליארד דולר בארה"ב. עם זאת, ההליך המשפטי בין החברות בנוגע לתוקפו של הפטנט על התרופה המקורית טרם הסתיים, וטבע נדרשת כעת להחליט האם להמתין לפסיקת בית המשפט או להסתכן בהשקה מוקדמת, אשר עלולה לעלות לה בתשלום פיצויים, אם תפסיד לבסוף בתיק. בנוסף, חברת התרופות נוברטיס הצליחה לקבל צו מניעה ובכך עצרה את השיווק של הגירסה הגנרית לטבליות Famvir של טבע עם מכירות שנתיות של 200 מיליון דולר במונחי מקור, וזאת שעות ספורות בלבד לאחר שטבע החלה לשווק את התרופה.



מערכות משחררת לאחרונה הודעות חיוביות ולאחר שבשבוע שעבר הודיעה על רכישת חברה אירופאית ב-6.8 מיליון יורו, הודיעה היום מגל כי קיבלה הזמנה בהיקף של 8 מיליון דולר למערכות מיגון במדינה במערב אסיה.



גם לוויינים הודיעה היום כי זכתה לספק כ-3000 תחנות לוויין זעירות לספקית שירותי לוויין ברוסיה. מכיוון שכל VSAT נמכר במחיר של כאלף דולר, היקף החוזה מוערך בכ-3 מיליון דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully