וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לולו נגד הולו: חברת פרסום מקוון תובעת את אתר שיתוף הווידיאו החדש של ניוז קורפ ו-NBC יוניברסל

סוכנויות הידיעות

10.9.2007 / 16:02

לטענת חברת הפרסום המקוון לולו, הדמיון בין שמה לבין המיזם מבית ניוז קורפ ו-NBC יפגע בה אנושות



דומה כי המזל הרע כבר רודף את הולו (Hulu), אתר שיתוף הווידיאו החדש של NBC יוניברסל וניוז-קורפ, עוד לפני שהמיזם המדובר הספיק להיכנס לשלב הבטא שלו.



לאחר שהתמהמהו יותר מחמישה חודשים בבחירת שמו של האתר החדש, המתיימר לנשוף בעורפו של המתחרה הוותיק יו טיוב, עשויה תביעה חדשה שהוגשה בבית משפט מחוזי בצפון קרוליינה לשתק פעם נוספת את העבודה על הפרויקט.



ג'נרל אלקטריק, בעלת NBC יוניברסל, וחברת ניוז קורפ של המיליארדר רופרט מרדוק, הכריזו במארס האחרון על תוכניתן להקים אתר לשיתוף וידיאו באמצעות סטרימינג. האתר יתמקד בין היתר בהעלאת פרקי סדרות באורך מלא וללא תשלום, ויתחרה ביו טיוב.



שתי החברות תיכננו בתחילה להשיק את גירסת הבטא של האתר, שכונה בעיתוני טכנולוגים ובבלוגים שונים "יו טיוב קילר", בקיץ, אך מועד ההשקה נדחה לאוקטובר.



שמו של האתר, שהועלה עד כה רק בגירסה ראשונית שאינה מאפשרת עדיין להעלות קובצי וידיאו, נחשף רק בשבוע שעבר, יותר מחמישה חודשים לאחר ההכרזה על הקמתו. את השם חשף מנכ"ל האתר, בכיר אמזון לשעבר, ג'ייסון קילאר.



"מדוע הולו?", שאל קילאר בהודעה שפירסם באתר, והשיב מיד כי "הולו זה שם קצר, קל לאיות, קל לביטוי, המתחרז עם עצמו. הולו הוא גם שם שנשמע לנו כיפי מטבעו". אולם חברת הפרסום המקוון לולו (Lulu), שהתעקשה לראות בשמו של האתר החדש פגיעה בשמה הטוב, לא חשבה שהשם החדש נשמע כיפי.



בתביעה שהגישה בבית משפט מחוזי בצפון קרוליינה בגין הפרה של סימן מסחרי, טוענת החברה הקטנה כי שמו של האתר החדש מהווה פגיעה בשמה הטוב ופוגע ביכולתה לעשות עסקים. בעקבות בלבול ודאי שיתרחש בעקבות הדמיון בין שמותיהן של הולו ולולו, טוענת החברה, ייפגע מספר הכניסות לאתר האינטרנט שלה - ולכן, גם יכולתה להרוויח - באופן אנוש.



בוב יאנג, מייסד לולו, טוען בתביעתו כי שתי ענקיות המדיה הפרו את כללי התחרות ההוגנת ומאשים אותן בפיראטיות. באופן אירוני, נועד מיזם שיתוף הווידיאו של ניוז קורפ ויוניברסל דווקא לשנות כללי המשחק בשוק הווידיאו המקוון ולאפשר לחברות להציג באופן חוקי את מאגרי החומר האדירים שברשותן, לאחר שנים של מאבקים משפטיים מול יו טיוב.



יאנג עצמו, כמייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת הקוד הפתוח רד הט (Red Hat), ממפיצות מערכת ההפעלה לינוקס הגדולות בעולם, אינו זר למאבקים נגד חברות ענק. יאנג ניסה בשנות ה-90 להיאבק בדומיננטיות של מיקרוסופט בתחום מערכות ההפעלה. לטענת NBC יוניברסל וניוז קורפ, שסירבו להתייחס ישירות לתביעה, השם הולו נבחר מתוך 12 שמות אפשריים, רק לאחר שעבר את כל הבירורים המשפטיים הדרושים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully