וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות יורד לעם: עורך סקר צרכנים בנושא החסמים בשוק הגז הביתי

אבי בר-אלי

10.9.2007 / 16:39

מחר תדון ועדת החקיקה בהגברת התחרות בשוק; כיום פועל השוק באופן קרטליסטי המקשה על ספקים קטנים להרחיב פעילות



משרד התשתיות הלאומיות, באמצעות האגף לתכנון ולכלכלה, עורך בימים אלה סקר צרכני בנושא הגז הביתי (גפ"מ). זאת, במטרה להעמיק את הידע הקיים במשרד בתחום הגז הביתי - ולגבש תוכנית אופרטיווית להגברת התחרות בתחום. בין שאר הדברים ייבדק מחיר הגפ"מ.



הסקר נערך בשיתוף האגודה לתרבות הדיור, וכולל למעלה מאלף נבדקים. הנסקרים מתבקשים לציין את מספר השנים להתקשרות מול ספקים, ולהעלות חסמים שונים העומדים בפני לקוחות השוקלים לעבור מספק אחד למשנהו.



משרד התשתיות פנה בשלב זה לוועדי בתים בלבד, ואולם בהמשך ישקלו במשרד פנייה לציבור הרחב. באמצעות המידע שייאסף, מקווים במשרד לעבות את תיקוני החקיקה אותם מגבשים בימים אלה במשרד.



בתוך כך, תדון מחר ועדת השרים לענייני חקיקה בתזכיר חוק הגז (קידום תחרות), אשר נכלל בחוק ההסדרים, ומטרתו הגברת התחרות בשוק הגפ"מ והקלה על החלפת ספקי גז.



צריכת הגפ"מ בישראל, נכון לשנת 2005, עמדה על כ-375 אלף טון, בשוק שהיקפו כ-2.4 מיליארד שקל בשנה. עם זאת, מבחינה מבנית, המדובר בשוק קרטליסטי לכאורה של ארבע חברות גדולות, בו מוטלות מגבלות המקשות על ספקים קטנים להרחיב את פעילותם.



בתזכיר החוק, יוצגו פתרונות למספר בעיות קיימות, לרבות: חיוב ספקי גז בשיווק בכל הארץ (ללא סירוב), השארת צוברי הגז במקומם גם במקרה של החלפת ספק וביטול ההסדר הקיים לפיו ניתן להחליף ספק גז רק שנה מיום הפעלת המערכת.



שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, אמר: "קידום התחרות בין חברות הגז הוא הכרחי לטובת כלל צרכני הגז בישראל, וצפוי להביא להקלת המעבר בין ספקי הגז ולהתיעלות צרכנית בתחום הגפ"מ".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully