וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה שוקלת להגדיר צרכני זנות כעבריינים

גרדיאן

10.9.2007 / 16:42

מטרת ההצעה להילחם בסחר בנשים ותומכות בה שרות בכירות; חוק דומה בשוודיה הביא לירידה דרמטית בהיקף הזנות



ממשלת בריטניה שוקלת לאסור בחוק על קניית שירותי מין, בניסיון למגר את הביקוש לזנות ואת הסחר בנשים למטרות זנות - כך נודע לעיתון "גרדיאן". לפני נתוני הממשלה, 85% מהנשים המועסקות בזנות בבריטניה מובאות אינן בריטיות, וחלקן מובאות בכפייה כקורבנות סחר. בתי משפט בבריטניה כבר הרשיעו גברים שסחרו בנשים, ואולם אף גבר במדינה לא הורשע בכך ששכב עם נשים ונערות קורבנות סחר, אשר אולצו לעסוק בזנות בניגוד לרצונן.



בעקבות זאת שוקלים שרים בכירים בממשלה שלא להסתפק בהוצאה מחוץ לחוק של מכירת שירותי זנות, אלא להפוך גם את השימוש בהם לעבירה פלילית. אחד השרים אמר כי ההצעה היא אמנם "צעד דרמטי למדי", ואולם לדבריו "ישנה מודעות גוברת של שרים בכירים, ובפרט של שרות בכירות, שהביקוש לזנות הוא תחום שיש לטפל בו ברצינות, ושהדבר לא נעשה עד כה".



בממשל הבריטי מכהנות כיום כמה נשים בתפקידים בכירים שככל הנראה תומכות ביוזמה, ובהן שרת הפנים ג'קי סמית, יו"ר הפרלמנט הרייט הרמן, התובעת הכללית פטרישיה סקוטלנד, וסגניתה וירה ברד.



שוודיה שינתה את חוקי הזנות בצורה דומה לפני כשמונה שנים. לפי החוק השוודי, אשה העוסקת בזנות לא עברה כל עבירה, בעוד גבר השוכב עמה בתשלום הוא עבריין. בעקבות שינוי החוק צנח דרמטי היקף הזנות והסחר בבני אדם בשוודיה.



חברת הפרלמנט פיונה מקטגרט, שהיתה בעבר מופקדת על המאבק בזנות במשרד הפנים, אמרה כי הצעת חוק בעניין תוגש ביום הראשון לאחר שהפרלמנט הבריטי ישוב מהפגרה. ממשרד הפנים נמסר כי הפללת צרכני זנות אינה מתוכננת לפי שעה, ואולם ל"גרדיאן" נודע כי התקיימו דיונים לא פורמליים בהצעה כחלק מגיבוש מדיניות לטווח ארוך. לדברי מקטגרט, אין לקבל את הטענה שזנות היא תופעה חברתית בלתי נמנעת: "תמיד היו לנו מעשי רצח, זה לא אומר שזה בסדר. המחיר שזנות גובה מנשים הוא גבוה להחריד, וככל שהאשה פגיעה יותר, כך יורד המחיר שהגברים נדרשים לשלם תמורתה".



הצעה נוספת הנבחנת בבריטניה, היא לפרסם את שמותיהם של גברים שנתפסו מנסים לשדל זונות לעלות למכוניתם - מעשה שכבר מוגדר כעבירה בבריטניה. ואולם פעילים נגד הזנות מאמינים כי רק הפללה כוללת של צרכני הזנות תצליח לסייע לנשים המועסקות בזנות בבתי זונות וברחוב כאחד, ולשלוח מסר ברור שקניית מין אינה מעשה לגיטימי שיתקבל בהבנה. במחקר שערכו לאחרונה חוקרים מאוניברסיטת מטרופוליטן בלונדון, התבקשו גברים שנתפסו משדלים זונות ברחוב לסמן אילו סיבות היו עשויות למנוע מהם לרכוש שירותי מין. כמה מהגברים הסכימו שחשיפת שמם או קנס גבוה יותר עשויות למנוע מהם לרכוש שירותי מין, איש מהם לא אמר שהידיעה שהנשים אולצו לעסוק בזנות בניגוד לרצונן עשויה להשפיע על התנהגותו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully