וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של איש העסקים גליקלד הטוען שצ'רנוי חייב לו 270 מיליון דולר

נורית רוט

10.9.2007 / 16:45

בתביעה שהגיש גליקלד במרץ 2005 הוא הציג שטר חוב עליו חתום צ'רנוי, שלפיו הוא חייב לו 270 מיליון דולר



בית המשפט העליון דחה אתמול את ערעורו של איש העסקים הרוסי אלכסנדר גליקלד על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שמחק על הסף את תביעתו נגד מיכאל צ'רנוי.



בתביעה שהגיש גליקלד במרץ 2005 הוא הציג שטר חוב עליו חתום צ'רנוי, שלפיו הוא חייב לו 270 מיליון דולר. גליקלד ביקש מבית המשפט להצהיר כי השטר תקף וחתימתו של צ'רנוי מחייבת אותו. זאת, לטענתו, לאחר שצ'רנוי ביקש להתכחש לחתימתו בטענה שנפלה טעות בשטר.



השופט שמואל ברוך הורה על מחיקת התביעה על הסף, בציינו כי התביעה לסעד הצהרתי אינה אלא "דרך מתוחכמת לעקוף את הוראות הדין ואת הפסיקה". השופט טען כי על גליקלד לאכוף את זכויותיו בהליך של תביעה כספית או בהליך של הגשת השטר לביצוע בהוצאה לפועל.



על כך עירער גליקלד לבית המשפט העליון, באמצעות עוה"ד גיא נוף ושמוליק קסוטו. השופטת אסתר חיות, אליה הצטרפו השופטים אליעזר ריבלין וסלים ג'ובראן, דחו את הערעור. לדברי השופטת, לא עלה בידי גליקלד להראות במקרה זה ולו ברמה התחילית כי יש לו אינטרס לגיטימי המצדיק את מתן הסעד ההצהרתי שהתבקש. משכך, צדק בית המשפט המחוזי כשמחק את התביעה על הסף.



לפי השופטת, על מנת לבסס ולו לכאורה טענה בדבר קיומו של אינטרס לגיטימי לקבלת הסעד ההצהרתי, היה על גליקלד להראות מה הם הטעמים אשר בגינם עדיף הסעד ההצהרתי על פני אפשרות פירעונו של השטר.



לצורך כך ניתן היה לצפות כי יציג בכתב התביעה תשתית עובדתית מפורטת, ואולם לדבריה, הוא הסתפק בטיעונים כלליים בלבד. צ'רנוי יוצג בהליך על ידי עוה"ד יעקב וינרוט וירון קוסטליץ. גליקלד חוייב בשכר טרחת עו"ד בסך 50 אלף שקל (ע"א 9580/05).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully