וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט חתמה במגמה מעורבת

עומרי כהן

10.9.2007 / 23:22

מניית מגל הוסיפה כ-8% בתגובה לעסקה גדולה באסיה. מניית רדוור קפצה בכ-6%

מחלוקת בין בכירי הבנק הפדרלי טלטלה היום את בורסות וול סטריט בין עליות של עד כ-1% לירידות בשיעור דומה, ואת המסחר חתמו המדדים במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק ירד ב-0.3% ל-2,559 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-13,127 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1% ל-1,451 נקודות.

בשוק הסולידי נמשכו עליות המחירים והתשואות על איגרות החוב המשיכו לרדת, בשל התחזית להורדה חדה של הריבית בחודשים הקרובים. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.044% ל-4.324%.

פתיחה חיובית של המסחר התחלפה בירידות, לאחר שנשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו, ג'נט ילן, אמרה כי המשבר הנוכחי בשוק הפיננסים הגדיל "במידה ניכרת" את הסכנה להאטה של הכלכלה בארה"ב. "הצעדים שבהם נקט עד כה הבנק הפדרלי כדי לתמוך בשוקי האשראי 'הביאו תועלת' אולם לא חיסלו את הבעיה", אמרה ילן.

עם זאת, בהמשך התעודדו המשקיעים מהערכות חיוביות יותר שסיפק נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר. הוא ציין כי נראה ש"חלפה הסערה" אשר בה היתה נתונה הכלכלה, וכי "יש אשר שכחו את כוח העמידה הגדול של הכלכלה שלנו" בתקופות של משברים

בתוך כך, רודריגו ראטו, היו"ר היוצא של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הביע היום אופטימיות למרות המשבר המתהווה בשווקים הפיננסיים. ראטו הבוקר אמר בראיון ל"פייננשל טיימס" כי התיקון בשוקי האשראי יתרום בטווח הארוך והבינוני ליציבותה של הכלכלה העולמית, למרות הנזקים הכבדים להם הוא גורם כעת.

ביום שישי הגיבו המדדים המובילים בירידות של קרוב ל-2%, לנתוני תעסוקה מפתיעים בחולשתם, אשר הצביעו כי לראשונה מזה ארבע שנים נרשמה באוגוסט ירידה במספר המשרות במשק האמריקאי הלא-חקלאי.

נתוני התעסוקה החלשים - שעשויים להתריע על כך שהמשק האמריקאי על סף מיתון - מחזקים את טענות האנליסטים הסבורים כי ברננקי עשוי להוריד את הריבית הדולרית עד לפחות ב-0.75% לרמה של 4.5% עד סוף 2007. עם זאת, ישנם משקיעים המאמינים כעת, כי לאור החולשה בשוק התעסורה תרד הריבית ב-1% עד סוף השנה, או לכל המאוחר עד סוף ינואר 2008.

השבוע הקרוב יהיה דליל יחסית מבחינת נתונים כלכליים ומחזורי המסחר עשויים להיות נמוכים יחסית בימי ראש השנה היהודי, למרות שאמריקה הרשמית לא חוגגת מועד זה. היום לא התפרסמו נתוני מקרו משמעותיים.

אינטל מעלה תחזיות

מניית חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, קאנטריוואייד (סימול:CFC), נפלה ב-5.5% ל-17.2 דולר לשפל של ארבע שנים, לאחר שאנליסטים במחלקת המחקר של מריל לינץ' ו-UBS חתכו את תחזיות הרווח לחברה עקב משבר המשכנתאות. במריל לינץ' ציינו כי הקשיים בשוק ממשיכים להגביל את פעילות החברה.

בשבוע שעבר הודיעה קאנטריוואייד כי בכוונתה לפטר 12-10 אלף מעובדיה עקב ההאטה במכירות הבתים בארה"ב, הגידול בהיקף האיחורים בתשלומי המשכנתא וההתעלמות של המשקיעים מאיגרות חוב המגובות במשכנתאות.

את המסחר פתחו המשקיעים בעליות שערים, לאחר שחברת אינטל הודיעה כי כתוצאה מביקוש עולמי חזק מהצפוי למוצרי חישוב, היא מצפה כעת שמכירותיה ברבעון השלישי ינועו בטווח של 9.8-9.4 מיליארד דולר. זאת, בהשוואה לתחזית קודמת למכירות של 9.6-9 מיליארד דולר, שפורסמה בעת חשיפת התוצאות לרבעון השני.

אינטל היא היצרנית הגדולה בעולם של מעבדים למחשבים אישיים ולשרתים. להערכתה, בשל הביקוש החזק בשוק יעמוד הרווח הגולמי ברף העליון של התחזית המוקדמת, קרי מעל 52% מסך ההכנסות. למרות החדשות ירדה אינטל ב-0.5% ל-25.4 דולר.

מניית ענקית האינטרנט, גוגל ירדה ב-0.9% ל-514.5 דולר, לאחר שמסרה כי תשתף פעולה עם קאפג'מיני, ספקית שירותי המחשוב הגדולה באירופה. קאפג'מיני תשלב את חבילת היישומים של גוגל, גוגל Apps, כחלק ממערך פתרונות המחשוב שהיא מעניקה ללקוחותיה.

מחכים לקומברס

בין הישראליות, קומברס טכנולוג'י, הכוללת את קומברס אינק, ורינט, אולטיקום וסטארהום, תפרסם הלילה לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות. את שוויה של קומברס טכנולוג'י העריך באחרונה האנליסט שאול אייל מבית ההשקעות CIBC ב-25 דולר למניה - פרמיה של 40% על מחירה הנוכחי של המניה. עוד ציין אייל כי ענקית התוכנה האמריקאית, אורקל, בניהולו של לארי אליסון, עשויה להתעניין ברכישת קומברס אינק, המוכרת פתרונות ערך מוסף, כמו SMS ותאים קוליים, ופתרונות בילינג לחברות תקשורת.

מניית קומברס טכנולוג'י נסחרת במחיר הנושק ל-18 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-3.6 מיליארד דולר. שני בתי השקעות המסקרים את החברה - RBC הקנדי ואופנהיימר הניו יורקי - סבורים שתוך שנה מחיר המניה יהיה גבוה בהרבה. מחיר היעד של RBC עומד על 28 דולר ושל אופנהיימר על 27 דולר. למרות העמדה השורית ביחס למניה, שניהם אינם מצפים להפתעה חיובית בתוצאותיה הכספיות של החברה. לקראת הדו"חות ירדה קומברס ב-2.5% ל-17.5 דולר ואילו ורינט שמרה על יציבות ב-25 דולר.

מניית טבע איבדה 0.3% ל-43.3 דולר למרות שבית ההשקעות CIBC העלה את מחיר היעד למניה ל-53 דולר, והותיר לה המלצת "תשואת יתר". ב-CIBC ציינו, כי אם תחליט טבע על השקת הפאמוויר והפרוטוניקס, בעלת היקף מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה, היא צפויה להציג תוצאות חזקות בשנת 2007 שיכולות להשפיע גם ב-2008".

מגל מערכות משחררת לאחרונה הודעות חיוביות ולאחר שבשבוע שעבר הודיעה על רכישת חברה אירופאית ב-6.8 מיליון יורו, הודיעה היום מגל כי קיבלה הזמנה בהיקף של 8 מיליון דולר למערכות מיגון במדינה במערב אסיה. היום היא הגיבה לחדשות בעלייה של 7.9% ל-9.7 דולר.

גם גילת לוויינים הודיעה היום כי זכתה לספק כ-3000 תחנות לוויין זעירות לספקית שירותי לוויין ברוסיה. מכיוון שכל VSAT נמכר במחיר של כאלף דולר, היקף החוזה מוערך בכ-3 מיליון דולר. גילת עלתה ב-0.3% ל-9 דולר.

רדוור טיפסה ב-5.7% ל-13.9 דולר, לאחר שהבנק הקנדי RBC העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר", מ"תשואה ענפית עם מחיר יעד של 18 דולר.

בית ההשקעות לאזארד קפיטל החל לסקר את סייפן בהמלצת "החזק" פושרת והמניה ירדה ב-0.6% לשפל חדש של 9.7 דולר.

מניית אקס.טי.אל, שאיבדה בשנתיים האחרונות כמעט 90% מערכה, זינקה היום ב-28.9% ל-1.74 דולר לאחר שחברת פיתוח התרופות דיווחה היום על תחילת הניסוי הקליני בתרופה ביסיפאדין לטיפול בכאבים כרוניים. טרם נמכרה לאקס.טי.אל בינוארה 2007, עברה הביסיפאדין בהצלחה את שני השלבים הראשונים בניסוי הקליני לקראת אישורה, ולכן יחל הניסוי בשלב מתקדם יחסית - החלק השני של שלב 2 (PHASE IIb).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully