וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה: המשבר בשוק הדיור האמריקאי עשוי להתפשט לכלכלת ארה"ב כולה

סוכנויות הידיעות

10.9.2007 / 17:32

טרישה, בשם ה-G-10, הוסיף כי יסודותיה של הכלכלה העולמית חזקים דיים כדי לצפות להמשך הצמיחה



נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, הזהיר היום כי המשבר בשוקי הדיור והמשכנתאות האמריקאים עשוי להתרחב ולהשפיע לרעה על כלכלת ארה"ב כולה. את הדברים אמר טרישה בשם ה-G-10, עשרה נגידי הבנקים המרכזיים של הכלכלות המובילות בעולם, שנפגשו ביומיים האחרונים בבאזל שבשווייץ בחסות הבנק להסדרי סליקה בינלאומיים (BIS).



"ישנה אפשרות שהמשבר יותיר נשורת שתשפיע על כלכלת ארה"ב. נצטרך לעקוב בדריכות אחרי ההתרחשויות, במיוחד בארה"ב, ולהישאר ערניים. אין זמן לשאננות", אמר טרישה, שהוסיף כי "בנוגע לשאר העולם, הייתי מעריך שיסודותיה של הכלכלה העולמית חזקים דיים כדי לצפות להמשך הצמיחה במספר רב של כלכלות".



טרישה הוסיף כי בנקים מרכזיים ברחבי העולם התריעו על הערכת הסיכונים הלקויה בשווקים הפיננסים לפני פרוץ המשבר הנוכחי. הוא ציין כי שוקי ההון עוברים כעת "תיקון", ש"מוביל לפרקים של התנהלות קדחתנית".



טרישה אמר כי על הבנקים המרכזיים להבטיח את תפקודם הסדיר של שוקי האשראי ולשמור על האינפלציה, אך לא לחלץ משקיעים שספגו הפסדים בעקבות נטילת סיכונים מיותרים.



"חילוץ משקיעים רעים הוא הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות", אמר טרישה, שהוסיף כי מדובר במהלך "מאד לא יעיל".



בשבועות האחרונים הזרימו ה-ECB ובנקים מרכזיים אחרים, בהם הפדרל ריזרב והבנק המרכזי של יפאן, מאות מיליארדי דולרים למערכת הפיננסית. זאת במטרה להקל על קשיי הנזילות שבהם נתקלו הבנקים על רקע התרחבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בארה"ב, שהוביל בחודש האחרון לתנודתיות חריפה בשווקים.



החששות כי המשבר יפגע בצמיחה האמריקאית ואף יוביל למיתון התחדשו ביתר שאת בסוף השבוע. זאת בעקבות פרסום נתוני תעסוקה מאכזבים בארה"ב, לפיהם החברות האמריקאיות צימצמו באוגוסט את גיוס העובדים לראשונה מאז 2003, והובילו להתגברות הקריאות לבנק הפדרלי להוריד את ריבית הבסיס מ-5.25% בפגישתו הקרובה ב-18 בספטמבר.



"לאורך המשבר אנשים תמיד אמרו שכל עוד נתוני התעסוקה יישארו יציבים, גם נתוני הצריכה יהיו בסדר. אולם כעת, כשהצמיחה בשוק העבודה הפסיקה, עלינו להטיל ספק בהנחות האלה", אמר ביום ראשון נייג'ל גולט, כלכלן בחברת המחקר גלובל אינסייט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully