וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: חששות לכלכלת ארה"ב המשיכו להכביד על הבורסות; נפלו ב-3% ביומיים

TheMarker

10.9.2007 / 20:07

מגזרי הפיננסים והבנייה הובילו הירידות; בורסות לונדון נסגרה בירידה של 0.9%



בורסות אירופה נסגרו בירידה של קרוב ל-1%, בתום יום מסחר תנודתי, על רקע חששות דו"ח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי בארה"ב מצביע על כך שהמשבר בשוקי האשראי מתחיל להתפשט למגזרים נוספים של הכלכלה. מגזרי הפיננסים והבנייה הובילו את הירידות.



בורסת לונדון ירדה ב-0.9%; פרנקפורט ופאריס איבדו 0.8%. מדד יורו פירסט 300 ירד ב-0.8%, בהמשך לנפילה של 2.2% שרשם ביום שישי בעקבות פרסום נתונים מהם עלה כי שוק התעסוקה בארה"ב התכווץ בחודש אוגוסט לראשונה זה ארבע שנים. ארה"ב היא שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה.



נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו, ג'נט ילן, אמר היום כי המשבר הנוכחי בשוק הפיננסים הגדיל "במידה ניכרת" את הסכנה להאטה של הכלכלה בארה"ב. עם זאת, ילן הוסיפה כי היעדים של שמירה על יציבות מחירים ותעסוקה מלאה חייבים "לעמוד במוקד תשומת הלב" של קובעי המדיניות.



"מדיניות מוניטרית לא צריכה לשמש כאמצעי להגן על משקיעים מפני הפסדים"" אמר ילן. עוד ציינה כי הירידה במחירי הבתים עלולים לפגוע בצריכה הפרטית בארה"ב, וכי האיומים על צמיחת כלכלת ארה"ב עלולים להיות "משמעותיים" במקרה של נפילה במחירי הבתים במקביל לעלייה בשיעור האבטלה.



מגזר הפיננסים הוביל את הירידות. מניית הבנק ההולנדי ABN אמרו ירדה ב-2.2%; UBS וקרדי סוויס השווייצים איבדו יותר מ-1%.



מגמה שלילית נרשמה גם במגזר הבנייה האירופי. קבלנית הבניין האירית CRH (סימול CRH.L) ירדה ב-3.4%; אסיונה הספרדית (סימול ANA.MC) איבדה 5.4%; לפארג' (סימול LAFP.PA) הצרפתית, יצרנית המלט הגדולה בעולם, ירדה ב-1.5%, וינצ'י (סימול DG.PA) הצרפתית, חברת הבנייה הגדולה בעולם, איבדה 1.2%;



במגזר הטכנולוגיה בלטה לטובה רויאל פיליפס אלקטרוניקס (סימול PHG.AS), אשר מנייתה עלתה ב-3.1%, לאחר שיצרנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הגדולה באירופה העלתה את תחזית הרווח שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully