וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מראני: תגובה אמריקאית חזקה עשויה להחזיר את ארה"ב לצמיחה

הארץ

16.9.2001 / 9:44

מאת מוטי בסוק

"אם האמריקאים יאתרו את מוקדי הטרור ואת משלחי המחבלים לפיגועים בניו יורק ובוואשינגטון ויכו בהם מכה אנושה - ייתכן כי השבוע שעבר יסומן בלוח השנה של הכלכלה העולמית כנקודת מפנה משמעותית מאוד במשק האמריקאי; מפנה שיחזיר מדינה זו למסלול של צמיחה משמעותית ובת קיימא" אמר מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, ביום שישי.

מראני, שהיה בין 94' ל-2000 הנספח הכלכלי של ישראל בארה"ב, מזכיר כי ארה"ב היא המעצמה הכלכלית הגדולה בעולם ויש לה יסודות כלכליים איתנים, עוצמה טכנולוגית שאיש אינו מערער עליה ויסודות פיננסים יציבים. לדבריו, מה שיקרה עם פתיחת הבורסות בארה"ב ביום שני הקרוב, תלוי בגורמים פסיכולוגיים רבים.

"קיימת נטייה במצב כזה לשבת על הגדר, לשקוע בדכאון ולהמתין. אם כך תנהג ארה"ב, הרי שהמשבר הכלכלי של השנה האחרונה עשוי להחריף. ואולם אם יצליחו האמריקאים להתגבר על המכה הקשה שספגו, לדחוק הצידה את הדיכאון, לגלות חוסן נפשי ולתקן את הנזקים המשמעותיים שנגרמו להם במנהטן ובפנטגון, הם ייצאו מחוזקים מכל האירועים - וכך נראה שיהיה. במקרה כזה ייתכן שהשבוע הזה והשבועות הקרובים יהיו נקודת המפנה לכלכלה האמריקאית, הנמצאת כבר כשנה בהאטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully