וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט במגעים להקמת חברה בת משותפת עם בנק זר

הארץ

16.9.2001 / 9:43

מאת עמית שרביט

בנק דיסקונט מנהל מגעים עם כמה גופים זרים, שלחלקם נציגויות בישראל, להקמת מיזם משותף בתחום הבנקאות הפרטית, שיפעל כחברה בת משותפת. לחלופין בוחנים הצדדים שיתוף פעולה בדרכים אחרות, למשל שיווק מוצרים פיננסיים כמו קרנות גלובליות ללקוחות הפרטיים של דיסקונט, שאותם אין באפשרות הבנק להציע ללקוחותיו כיום.

מקורב לבנקים הזרים אמר כי דיסקונט בחן בין השאר שיתוף פעולה עם מולטי קומרסיאל בנק השווייצי ועם בנק אוף אמריקה. מדובר במגעים ראשוניים שעדיין לא הבשילו. למולטי קומרסיאל יש נציגות בישראל המנוהלת על ידי שמעון טפר, שסירב להתייחס לבנק דיסקונט, ואולם אמר כי הבנק מנהל מגעים עם כמה בנקים בישראל.

מולטי קומרסיאל מבקש לנצל את המערכת הבנקאית בישראל לשיווק המוצרים שלו. לבנק יש כ-8 קרנות המנוהלות מלוקסמבורג, ומתמחות באפיקי השקעה שונים בעולם, כמו איגרות חוב ומניות בשווקים בעולם.

לדיסקונט כמה יתרונות בהקשר זה: הבנק, שייהנה מהמוניטין של בנק זר, יוכל להציע ללקוחותיו מגוון מוצרים; לקוחות הבנק יוכלו ליהנות מהחסות ומשירותים שונים של בנק גדול כמו כרטיסי אשראי, שירותי ייעוץ ועוד; כמו כן, העובדים בחברה הבת לא יהיו קשורים לוועד העובדים החזק של דיסקונט.

אחד החסרונות של דיסקונט (והיתרון של מולטי קומרסיאל) הוא חיבור עם שותף גדול וחזק ממנו, אף שמדובר באחזקה משותפת של 50%. כמו כן, לבנק הזר יש נגישות ללקוחות פרטיים ואיכותיים, שעשויים להעביר חלק מהפעילות לבנק הזר.

לדברי מקורב לבנקים הזרים הפועלים בישראל, אלו מנסים לפנות לשכבה העליונה של הלקוחות הפרטיים. במסגרת זו נבחנים שיתופי פעולה עם כל הבנקים הגדולים בישראל. כך למשל, בנק UBP השווייצי בדק את האפשרות לשיתוף פעולה עם בנק הפועלים ולאומי. הפועלים ולאומי הכחישו את הידיעה.

התחרות על לקוחות הבנקאות הפרטית דחפה ליצירת שיתוף פעולה עם חברות לניהול נכסים בחו"ל. הפועלים חתם לפני כמה חודשים על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת ניהול הנכסים האירופית פרנק ראסל; אופק מקבוצת לאומי חתמה על הסכם דומה עם קרדי סוויס; לפועלים יש שיתוף פעולה גם עם בנק פיקטה השווייצי, שמספק ללקוחות הבנק שירותי ניהול תיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully