וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד תפעולי של 74 מיליון דולר לקומברס

עומרי כהן

10.9.2007 / 23:13

הכנסות קומברס טכנולוג'י הסתכמו ב-446.5 מיליון דולר; הרווח מפעולות ללא הוצאות חד פעמיות - 32.2 מיליון דולר

קבוצת קומברס טכנולוג’י עסוקה בימים אלו בעיקר בארגון מחדש של פעילויותיה והדבר מורגש היטב בתוצאות לרבעון השני של 2007. קומברס אינק, החברה הבת בבעלות מלאה אשר מרכזת את עיקר פעילותה של הקבוצה, נמצאת בתקופה של צמצומים וארגון מחדש של פעילותה, וממוקדת יותר בפיטורים מאשר בהתרחבות. סטארהום (100%) ואולטיקום (68%) נמצאות על המדף ורק ורינט (57%) ממשיכה לספק את מנוע הצמיחה העיקרי של הקבוצה.

קומברס טכנולוג'י, אשר נמנעת מלפרסם תוצאות כספיות מלאות מאז גילוי פרשת חלוקת האופציות בחברה בתחילת 2006, פירסמה הלילה לאחר סיום המסחר בוול סטריט תוצאות חלקיות לרבעון השני, מהן עולה כי הכנסות הקבוצה גדלו ל-446.5 מיליון דולר, לעומת 394.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. עם זאת, תוספת של 7.5 מיליון דולר, שנרשמו במאזן וויטנס כהכנסות נדחות טרם רכישתה בידי ורינט ואשר לא ניתנות להכרה על פי הכללים החשבונאים המקובלים בארה"ב, היתה מגדילה את סך ההכנסות הקבוצה ל-454 מיליון דולר.

רכישת וויטנס גם היתה הסיבה העיקרית לקפיצה של 11.8% בצבר ההזמנות של החברה בשלושת החודשים האחרונים ל-848.6 מיליון דולר, נכון לסוף יולי. הזמנות אלו מיועדות לביצוע במהלך 12 החודשים הקרובים.

הכנסות קומברס אינק, המספקת שירותי ערך מוסף ותוכנות בילינג למפעילות טלקום, גדלו ברבעון השני ב-5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-288.2 מיליון דולר. ורינט, המתחרה בנייס בתחום תוכנות ההקלטה והניתוח לקול ווידיאו, תרמה לקבוצה הכנסות של 129.6 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 40% לעומת אשתקד. זאת, בין השאר בזכות רכישת וויטנס שהושלמה בסוף מאי תמורת 950 מיליון דולר.

מנגד, הציגה אולטיקום צמיחה חלשה של 1% בלבד בהכנסות ברבעון השני ל-17.4 מיליון דולר. בהשוואה להכנסותיה ברבעון המקביל. אולטיקום מפתחת תוכנות גנריות לשירותי טלפוניה באינטרנט, המשולבות במוצרים של קומברס אינק ושל מתחרותיה. החברה הבת הרביעית והקטנה מכולן, סטארהום, הציגה צמיחה של 24% בשורה העליונה ל-12.7 מיליון דולר. סטארהום מפתחת תוכנות לשירותי נדידה עבור מפעילות הסלולר.

אנדריי דהן, נשיא ומנכ"ל קומברס טכנולוג'י, שמונה לתפקידו בחודשים האחרונים ואשר קיבל לידיו את הבראת החברה, דיווח על התקדמות לעבר רווחיות בכל אחת מהחברות הבנות. דהן כבר פיטר מאות עובדים בקומברס אינק ופיטורים אלו עלו לו ברבעון השני בהוצאות של 13.2 מיליון דולר, אולם בניכוי הוצאות חד פעמיות אלו ואחרות, התגאה היום דהן ברווחיות תפעולית (מתואמת) של 6.7% מסך ההכנסות בקומברס אינק. זאת, לעומת 3% בלבד ברבעון הראשון של 2007.

הקבוצה כולה רשמה רווח תפעולי (לפני הוצאות חד פעמיות והוצאות על אופציות) של 32.2 מיליון דולר (7.1% מסך ההכנסות), אולם מלבד הוצאות הרה-ארגון, היו לקומברס הוצאות על אופציות בהיקף של 18.8 מיליון דולר והוצאות על עבודת הוועדה המיוחדת לבדיקת פרשת האופציות, ושאר הכשלים החשבונאיים הקודמים, בהיקף של 17 מיליון דולר. כך שההפסד התפעולי על פי כללי החשבונאות המקובלים, הסתכם ב-73.6 מיליון דולר - פי שלושה מברבעון המקביל.

מניית קומברס טכנולוג'י בשנה האחרונה




בשל ההוצאות הכבדות ורכישת מניות בכורה של ורינט תמורת 293 מיליון דולר, כחלק מחבילת המימון לרכישת וויטנס, הצטמקה קופת המזומנים של הקבוצה בין סוף אפריל לסוף יולי ב-395.7 מיליון דולר ל-1.43 מיליארד דולר.

כבר למעלה משנה שקומברס טכנולוג'י והחברות הבנות שלה אינן מפרסמות תוצאות כספיות מלאות בשל חקירת דרכי חלוקת האופציות ונושאים חשבונאים נוספים בחברה, אשר ידרשו תיקון לאחור של דו"חות כספיים ישנים. היום חזרה החברה על ההערכה, כי עריכת הדו"חות מחדש תסתיים עד סוף ינואר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully