וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים וחצי אחרי אישור הרפורמה: התעריפים בנמלים נפתחים לתחרות

אבי בר-אלי

11.9.2007 / 8:20

הפיקוח על כמה מן האגרות יוסר; אגרת הרציף היחסית לערך המטען תבוטל



גביית אגרות הרציף ביחס לערך המטען תבוטל, והפיקוח הקיים על האגרות יוסר - אלו עיקרי הרפורמה המתוכננת בתעריפים של נמלי הים. עיקריה של הצעת הרפורמה יופצו בימים הקרובים לגורמים הרלוונטיים, וצוות בין-משרדי של משרדי התחבורה והאוצר, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, יחל ב-28 באוקטובר לקיים שימוע לכל חברות הנמלים ולמשתמשים בהובלה הימית.



כחלק מקידום הרפורמה בנמלי הים, שאושרה ב-2005, נדרשו משרדי התחבורה והאוצר לגבש רפורמה מקיפה בשירותי התעריפים בנמלים, כדי ליצור תנאים לתחרות כלכלית בין הנמלים הקיימים והעתידיים שיביאו לייעול השירות ללקוחות הנמלים תוך שמירה על רמת שירות גבוהה.







בין היתר תפשט הרפורמה את מבנה המחירים המעוות הקיים, המחשב למשל את גובה אגרת הרציף כאחוז מערך המטען. הרפורמה מציעה, לפיכך, לבסס את המחירים החדשים על עלות מתן השירות, תוך ביטול הסבסוד הצולב בין מטעני יבוא למטעני יצוא ובין מטענים בעלי ערך גבוה למטענים בעלי ערך נמוך. כמו כן יוסר הפיקוח הקיים על חלק מהאגרות, וייקבעו תעריפים מירביים חדשים אשר יאפשרו לנמלים להתחרות באמצעות מתן הנחות.



סיטרמן ציין כי בכוונתו להחיל את הרפורמה בתעריפים בינואר 2008: "במסגרת השימוע יוטמעו הערותיהם של כל הנוגעים בדבר, ובמידת הצורך יבוצעו שינויים נדרשים", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully