וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אופיר: "מופז תקע לי סכין בגב; זה לא אותו האדם שהכרתי בצה"ל"

זוהר בלומנקרנץ

11.9.2007 / 8:16

במסיבת עיתונאים שכינס אתמול, הודיע מנכ"ל רשות שדות התעופה המודח כי יגיש תביעה משפטית אישית נגד שר התחבורה



מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת) גבי אופיר, אמר אתמול כי יגיש תביעה משפטית אישית נגד שר התחבורה שאול מופז, בגין התנהגותו ובגין התרשלות בתהליך הדחתו.



במסיבת עיתונאים שקיים בבית סוקולוב בתל אביב, התבטא אופיר באופן פומבי בראשונה מאז הדחתו בסוף השבוע. הוא הביע אכזבה ממנהיגותו של מופז ואמר: "הוא תקע לי סכין בגב. זה לא אותו מופז שהכרתי בצה"ל. אני מאוכזב ממנו, מעצם החלטתו להוציא אותי מיד החוצה. מצאתי בשימוע מנהיגות כושלת של שר התחבורה - כשל ערכי ומנהיגותי".



בקול חנוק מדמעות, המשיך אופיר והאשים את מופז כי נתן את ידו ל"משחק מכור מראש", כהגדרתו, שהובילו נגדו יו"ר מועצת המנהלים עובדיה עלי, היועץ המשפטי בפועל אריה שחם ומנהל נתב"ג זאב שריג. "מופז לא עשה לי שימוע אמיתי", טען אופיר. "אמרתי לו 'בשביל מה כל המסע הזה נגדי?'".



אופיר איים: "אתבע אישית את מופז על המהירות מהשטן שבה הדיח אותי. חברי הזהירו אותי כי לא יקבלו אותי למקומות עבודה אחרים כמנכ"ל. אני מוכן לחיות באוהל עם הפנסיה שלי מצה"ל ובלבד שאהיה שלם עם עצמי".



אופיר כיוון את ביקורתו גם ליו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, על שביקש להכניס פוליטיזציה לארגון, לכאורה, באמצעות שינוי בנוהל של קבלת בכירים לעבודה."זה עלי-בבא וארבעים השודדים. זה מחזיר את הרשות שנים לאחור", אמר.



הוא אף התבטא בצורה ביקורתית נגד מנהל נתב"ג זאב שריג, ואמר כי אינו סומך עליו או על תפקודו במקרה של אסון תעופה המוני, חלילה, בנתב"ג.



אופיר לא חסך את שבטו גם מהיועץ המשפטי בפועל, אריה שחם, שאותו מינה לתפקיד בעצמו. לדברי אופיר, שחם בחר לחבור "לקושרים נגדו", משום שחשף את קיומם של תשלומי שכר חריגים ששחם נהנה מהם.



מנגד, תיאר אופיר את דרכו בצה"ל ואת ניקיון כפיו בשנותיו כמנכ"ל רש"ת. לדבריו, הוא אינו נלחם כיום על הכיסא, אלא על טיהור שמו. לטענתו, בחודשים הקרובים אין בכוונתו לחפש עבודה אלא להיות עם משפחתו "ולנסות לשכוח את שמונת חודשי האופל", כהגדרתו, עם יו"ר מועצת המנהלים עלי.



בא כוחו המשפטי של אופיר, עו"ד אליעד שרגא, תיאר בהרחבה את תהליך "תפירת התיק" נגד אופיר. לדבריו, אופיר הצליח לצמצם את מספר העובדים בעלי הקשרים המשפחתיים ואת היקף המינויים הפוליטיים ברש"ת מ-35% ל-1.5% בלבד. שרגא קיעקע בזה אחר זה את נימוקיו של מופז, להחלטת ההדחה של אופיר.



למשל, אמר שרגא, כששר התחבורה הבין כי יש עתירה לבג"ץ נגד שינוי הנוהל של קבלת בכירים לרש"ת - "נוהל שהושג בדם לבו של אופיר ונועד למנוע מינויים פוליטיים" - הוא החליט לבטל את השינוי ולהשאיר את הנוהל על כנו. "למה אתה מבטל?", הוסיף שרגא, "כי אתה מבין שזה דבר חמור. מבטלים את השינוי (25 א') וזורקים את אופיר הביתה".



מלשכותיהם של מופז ושל עלי סירבו בנפרד להגיב על דבריהם של אופיר ושרגא.



עלי: "לא נחסוך בבטיחות התעופה"



"תחום בטיחות התעופה מוצב בראש סדר העדיפויות של מועצת המנהלים ברשות שדות התעופה (רש"ת) ולא נחסוך כל תקציב בעניין זה" - כך אמר ל-TheMarker יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי.



לדבריו, הוא הנחה את הנהלת רש"ת בראשותו של שמואל קנדל, ממלא המקום החדש למנכ"ל, להגיש למועצת המנהלים של רש"ת עד ערב סוכות הקרוב תוכנית עבודה ראשונית לשיפור בטיחות הטיסה. עלי אמר עוד כי הורה להנהלת רש"ת שלא לחסוך באמצעים, והתחייב כי מועצת המנהלים בראשותו תאשר כל תקציב שיידרש, גם מעבר ל-50 מיליון השקלים שהוקצו השנה לשיפור בטיחות הטיסה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully