וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה בסין דוהרת: זינוק של 6.5% באוגוסט בהובלת מחירי המזון

הדר תדמור

11.9.2007 / 8:24

מחירי המזון בסין טיפסו ב-18.2% בחודש אוגוסט, בשל עלייה של 49% במחירי הבשר והעופות



מדד המחירים לצרכן בסין צמח בקצב המהיר זה 10 שנים בחודש אוגוסט - דבר אשר קרוב לוודאי יגרום ללחץ רב על הבנק המרכזי של סין להעלות את הריבית במדינה, זו הפעם החמישית מאז חודש מארס.



מדד המחירים לצרכן בסין עלה בשיעור של 6.5% באוגוסט לעומת אוגוסט 2006. זאת, לאחר שצמח בשיעור של 5.6% בחודש יולי, לעומת יולי 2006.



לאור החדשות בנוגע לשיעור האינפלציה בסין, יורדת בורסת שנחאי ב-0.3%. היואן נסחר ללא שינוי מול הדולר בשער של 7.5228 יואן לדולר.



את העלייה במדד המחירים לצרכן הובילה העלייה במחיר המזון, אשר רשם זינוק של 18.2% באוגוסט, בשל המסחור בבשר חזיר ובשל העלייה במחירי העופות.



מחירי הבשר והעופות בסין זינקו ב-49% באוגוסט. מחירי הירקות עלו ב-22.5%. ללא חישוב מחירי המזון, מדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-0.9% באוגוסט.



האינפלציה בסין עלתה על אינפלציית היעד של ממשלת סין, שעומדת על 3%. זה החודש הרביעי שהאינפלציה בסין גבוהה יותר ממטרת המדינה.



החשש בקרב ממשלת סין הוא שעניים לא יוכלו לרכוש מוצרי מזון בסיסים, וייצרו תסיסה חברתית במדינה. חשש נוסף בקרב ממשלת סין וממשלות אחרות בעולם כאחד הוא מעליית המחירים של מוצרי היצוא בסין, אשר תביא לאינפלציה במדינות העולם.



"אלה חדשות די רעות", אמר ג'ים ווקר, כלכלן ראשי בחברת CLSA אסיה פסיפיק מרקטס, לסוכנות הידיעות בלומברג. ווקר הוסיף: "הממשלה צריכה לעשות צעד משמעותי, כמו להעלות את הריבית במדינה ב-0.54%, כדי להראות לעולם שהיא רצינית בעניין".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully