וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן אן.וי תרכוש בנקים נוספים במזרח אירופה - החברה במו"מ עם דיסקונט למימון הרכישות

רם דגן

11.9.2007 / 8:13

דיסקונט ירכוש 10% מזרוע ההשקעות הפיננסיות KFS לפי שווי של 500-700 מיליון דולר



בשנתיים האחרונות מנסים שני הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, להרחיב את העסקים הבנקאיים שלהם בחו"ל. אתמול היה זה דווקא דיסקונט שהפנה את הזרקור לחברת קרדן אן.וי שבתוך שלוש שנים הצליחה להקים במזרח אירופה פריסה פיננסית שלא היתה מביישת את הבנקים הגדולים בישראל.



בשנים האחרונות קרדן אמנם ביצעה רכישות קטנות שעלו לה כמה מיליוני דולרים, אבל בשנתיים שחלפו היא הצליחה לממש חלק מהאחזקות האלה ברווחים של עשרות מיליוני דולרים.



אתמול דיווחה החברה כי היא מנהלת מו"מ עם בנק דיסקונט לקבלת קו אשראי ולמכירת 10% מפעילותה הפיננסית. על פי ההערכות, המניות יימכרו לבנק לפי שווי של 500-700 מיליון דולר. קו אשראי של 200-300 מיליון דולר אמור לשמש את החברה להרחבת העסקים הבנקאיים ברומניה ובולגריה. לצורך כך צפויה קרדן לרכוש שם בנקים, כאשר על הפרק גם רכישות ברוסיה ואוקראינה, וזאת כדי להרחיב את הפעילות הבנקאית הקיימת שלה בשתי המדינות האלה.



מניית קרדן, שנסחרת לפי שווי של כ-4.39 מיליארד שקל, עלתה אתמול ב-2.38%. המניה, שעלתה ב-2006 ב-103%, ירדה מתחילת 2007 ב-4.5%, כאשר בשלושת החודשים האחרונים היא נפלה ב-24.5%.







קרדן, שנשלטת על ידי יוסף גרינפלד (25.4%) ואבנר שנור (21.61%), היא חברת אחזקות שמוכרת למשקיעים בעיקר הודות להשקעות הנדל"ן שלה במזרח אירופה, ובעיקר בפולין. ואולם בשנים האחרונות פעילות ההשקעות של החברה בתחום השירותים הפיננסיים במזרח אירופה תופסת תאוצה. ההשקעות בתחום, שהחלו לפני כשלוש שנים, מבוצעות על ידי זרוע הפיננסים KFS שבה מתכוון דיסקונט להשקיע.



KFS הרוויחה 17 מיליון דולר ב-2006. כיום מוחזקת KFS ב-89.5% על ידי קרדן. יתר המניות מוחזקות על ידי עובדי KFS ומנהליה. זרוע הפיננסים של קרדן פועלת בשני תחומים: בנקאות וביטוח. ההשקעות בתחום הבנקאי מתבצעות על ידי חברת TBIF שבה מחזיקה קרדן בשרשור ב-80%. השקעות הביטוח מתבצעות על ידי חברת TBIH שבה מחזיקה קרדן בשרשור ב-35.8% מהמניות, יחד עם חברת הביטוח האוסטרית Wiener Stadtise שמחזיקה ב-40% מהחברה.



קרדן, שהחליטה ב-2004 להשקיע בבנקאות קמעונאית במדינות מזרח אירופה, מנהלת תיק אשראי של 555 מיליון דולר, 278 מיליון דולר מהם מנהל הבנק האוקראיני Va BANK שבו מחזיקה החברה כ-48% מהמניות שנרכשו ב-2005 תמורת 78 מיליון דולר.



בנוסף לבנק באוקראינה מחזיקה קרדן בשני בנקים ברוסיה שמנהלים תיק אשראי של כ-100 מיליון דולר. תחת הפעילות הבנקאית מתמקדת קרדן בהלוואות קמעונאיות, ליסינג, משכנתאות וניהול נכסים. בשנה הקרובה מתכננת החברה לפתח את הפעילות הבנקאית הקיימת ברומניה ובבולגריה, וכן להרחיב באופן משמעותי את הפעילות באוקראינה ורוסיה, גם על ידי רכישות של בנקים נוספים.



במקביל להשקעות בתחום הבנקאי משקיעה החברה גם בחברות ביטוח במזרח אירופה, בשיתוף עם חברת הביטוח האוסטרית Wiener Stadtise. תחת הפעילות הזו מנהלת קרדן חמש קרנות פנסיה בבולגריה, קרואטיה, רוסיה, אוקראינה וגיאורגיה. בשש השנים האחרונות צמח מספר העמיתים בקרנות של קרדן מ-105 אלף ל-1.5 מיליון. כמו כן בבעלות החברה חברות ביטוח בבולגריה, רומניה, קרואטיה וגיאורגיה שהניבו פרמיות של כ-156 מיליון דולר ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully