וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל מנהלת מו"מ עם איש העסקים רני ברגמן לרכישת 50% מחטיבת המערכות העסקיות שרכש מאי.סי.איי

גולן פרידנפלד

16.9.2001 / 12:57

ברגמן רכש את החטיבה תמורת 12.5 מיליון דולר מאי.סי.איי לפני כחודש; מחזור המכירות שלה עומד על כ-65 מיליון דולר בשנה

לב לבייב, יו"ר דירקטוריון אפריקה ישראל , מסר היום כי החברה מנהלת מגעים מתקדמים עם איש העסקים רני ברגמן, לרכישת 50% מחטיבת המערכות העסקיות שנרכשה על ידו לפני כחודש מחברת אי.סי.איי תמורת 12.5 מיליון דולר. החברה מוכרת מרכזיות טלפוניה פרטיות לגופים עסקיים מסוג יהלום וקורל, בהיקף של כ-65 מיליון דולר בשנה, וההערכה היא כי גם ההון העצמי של החברה היה גבוה מהסכום בו רכש ברגמן את החברה.

ההשקעה של אפריקה ישראל מגיעה רק ימים ספורים לאחר שלב לבייב הצהיר כי בכוונת החברה להשקיע סכום של כ-300 מיליון דולר עד סוף שנת 2002 בתחומי הנדל"ן, התקשורת והאנרגיה. כך, שנראה כי הודעות מכיוונה של אפריקה ישראל על השקעות בשוק המקומי ובחו"ל צפויות לזרום בעתיד הקרוב.

ברגמן הסכים לתת לעובדים רשת ביטחון של 25 מיליון דולר עד לשנת 2012, וסיפק בטחונות כנגד מחצית מערך רשת זו - כלומר, עבור 12.5 מיליון דולר. מחצית מסכום הבטחונות מומנה באמצעות אשראי בנקאי, והמחצית השנייה באמצעות נכסים. חטיבת המערכות העסקיות, המעסיקה כ-350 עובדים, תהפוך לחברה חיצונית בבעלותו של ברגמן (שתיקרא תדיראן מערכות עסקיות), ולא תהיה שייכת יותר לאי.סי.איי.

אי סי.איי כבר ניהלה בעבר מו"מ עם חברת אלקו החזקות , בבעלותו של גרשון זלקינד, למכירתה של החטיבה תמורת 75 מיליון דולר בסוף השנה שעברה. אולם, היא דחתה את הההצעה בטענה שהיתה נמוכה מדי.

בסופו של דבר, נמכרה החטיבה כאמור לברגמן, וזה יצרף, במידה שיבשילו המגעים לכדי הסכם, את אפריקה ישראל כשותפה בחברה. ברגמן אופטימי לחלוטין בכל מה שקשור לעתיד החברה, ומסר ל-TheMarker.com עם ביצוע העסקה, כי "אנחנו מתכוונים לשלש את המכירות של החטיבה" וכי "השוק מוערך היום בכ-10 מיליארד דולר, ולא יכול להיות שלחטיבה יהיה שיעור חדירה של 45% בישראל ושיעור חדירה אפסי בעולם. אני מאמין גדול בטכנולוגיה של חטיבת המערכות העסקיות ובהון האנושי שלה, ולא היתה יכולה להיות לחטיבה הזדמנות טובה יותר", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully