וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: היום האחרון של שבוע המסחר ייפתח בדריכות על רקע מגמה מעורבת אמש בארה"ב וירידות שערים באירופה

מיכאל רוכוורגר

11.9.2007 / 9:20

מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט אשר יצביע על שיעור האינפלציה במשק



הבורסה לניירות ערך בתל אביב תפתח את יום המסחר האחרון של השבוע המקוצר בשל חופשת ראש השנה, כשברקע סיום המסחר במגמה מעורבת אמש בארה"ב וירידות השערים בבורסות הגדולות באירופה.
אתמול התנהל יום המסחר ללא אירועים מיוחדים, כשהמשקיעים בתל אביב כנראה מעדיפים בימים אלו להימנע מביצוע השקעות מרחיקות לכת, אלא להמשיך ולעקוב אחר המתרחש בשווקי העולם בכלל, ובארה"ב בפרט.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



בסיומו של היום הוסיף אתמול מדד המעו"ף 0.3% ומדד תל אביב 100 עלה קלות ב-0.2%, כאשר העצבנות במסחר והמחזור הלא גבוה היו ניכרים גם אתמול.



בגזרה המקרוכלכלית, מתוך פרוטוקול דיוני הריבית שהוציא אתמול בנק ישראל, עולה כי "קצב האינפלציה יסתכם ב-2007 בחלק העליון של תחום יעד האינפלציה - קרוב ל-3%", כאשר מחירי המוצרים המקומיים עולים בקצב שנתי גבוה מ-3%.



לפי האומדן הראשון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם אתמול לקראת הוצאתו לאור של השנתון הסטטיסטי ל-2007, הצמיחה המשוערת השנה צפויה להסתכם ב-5.1%, כלומר ב-0.1% פחות מאשר בשנה שעברה, אך באותה רמה כמו בשנתיים הקודמות.



מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, כאשר שיעורו צפוי לשמש כאחד הפקטורים המרכזיים עבור נגיד בנק ישראל סטנלי פישר באשר להחלטתו האם ובאיזה שיעור להמשיך ולהעלות את שער הריבית לטווח קצר במשק.



בארה"ב הסתיים המסחר אמש במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.3%, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ומדד 500 P&S ירד קלות ב-0.1%. באפיק הסולידי, נמשכו עליות השערים של איגרות החוב, כאשר התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ירדה אמש ב-0.044% לשיעור של 4.324%. כל זאת על רקע ההערכות והתחזיות כי הריבית בארה"ב צפויה לרדת בחודשים הקרובים.



הירידות בסוף השבוע שעבר והפתיחה השלילית של המסחר בארה"ב נתנו את אותותיהן אתמול על המסחר בבורסות אירופה. בסופו של היום, בורסת לונדון ירדה ב-0.9%; פרנקפורט ופאריס איבדו 0.8%. מדד יורו פירסט 300 ירד ב-0.8%.



באשר לשוק המניות, אתמול פירסם בית ההשקעות מיטב את סיכום האירועים בשוק ההון הישראלי לרגל סיום שנת תשס"ז. מתוך הסיכום עולה, כי מדד הנדל"ן, אשר במשך השנתיים האחרונות היה הרווחי ביותר למשקיעי אחד העם, אמנם הוסיף בסיכום השנה כ-11.7%, אך מאז שהגיע לשיאו במאי האחרון צנח ביותר מ-26%. מניות הנדל"ן הכבדות, אפריקה ישראל וגזית גלוב עשויים לעורר את עניין המשקיעים גם היום.



את העלייה המתונה ביותר בקרב המדדים המובילים בבורסה בשנה העברית הנוכחית, רשם מדד הבנקים,אשר עלה ב-0.2% בלבד. מניות הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי עשויים לעורר את עניין המשקיעים גם היום.



בקרב המניות הדואליות פערי ארביטראז' חיוביים בפתיחה: אלביט מערכות פותחת בפער של 0.8%, טבע ביציבות, פרטנר ב-0.4% ופריגו ב-0.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully