וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט מתחיל ליישם את מדיניות ההשקעות החדשה: ירכוש 20% מ-2 חברות בבעלות קבוצת מאיר תמורת 70 מיליון יורו

טל לוי

11.9.2007 / 9:36

דיסקונט ירכוש אחזקות בחברת מאיר נדל"ן הפועלת בחו"ל ובמאיר אירופה הפועלת בתחום הליסינג



רק לפני שבוע הודיעו בבנק כי החליטו להשקיע 3.15 מיליארד שקל בהשקעות ריאליות בשלוש השנים הקרובות וכבר מכריז הבנק על ביצוע השקעה. בנק דיסקונט הודיע הבוקר כי יתחייב להשקיע סכום של עד 70 מיליון יורו בחברות שהן בבעלות מלאה של מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ.



קבוצת מאיר נשלטת בידי יעקב שחר וישראל קז והיא מייבאת לישראל רכבים מתוצרת וולוו, יגואר, הונדה ומיצובישי. מאיר היא גם הבעלים של חברת "קשר רנט א קאר", נציגת חברת ההשכרות הבינלאומית הרץ בישראל. אחזקה מפורסמת אחרת של קבוצת מאיר היא 22% מחברת הביטוח שבשליטת קבוצת וכן בעלות על מועדון הכדורגל מכבי חיפה.



בדיסקונט כותבים בהודעה כי ישקיעו רק בחברות שהן בבעלות מלאה של מאיר, כך שהשקעה בחברת הפניקס אינה הכללת בהגדרה. בין היתר, ישקיע בנק דיסקונט עד 40 מיליון יורו בחברת מאיר נדל"ן הפועלת כחברת השקעות בתחום הנדל"ן (בעיקר בחו"ל). סכום נוסף של עד 30 מיליון יורו יושקע בחברת מאיר אירופה הפועלת בתחום הליסינג, מסחר והשכרה ויבוא של מכוניות פרטיות חדשות ומשומשות.



ההתחייבות האמורה של הבנק הינה בכפוף לכך שקבוצת מאיר תתחייב, במקביל, להשקיע סכום של עד 160 מיליון יורו בחברת מאיר (קשר) נדל"ן בע"מ וסכום של עד 120 מיליון יורו בחברת מאיר אירופה. בנק דיסקונט ישקיע את הכסף באמצעות דיסקונט שוקי הון ויקבל תמורת כספו אחזקה של 20% מהחברות ולכן גם זכות למינוי דירקטור אחד מתוך חמישה בכל אחת מ-2 החברות.



על פי התכנית של דיסקונט, יתפרשו ההשקעות על פני שלוש השנים הקרובות. בשנה הראשונה יוכל הבנק להשקיע כ-1.9 מיליארד שקל, ובכל אחת משתי השנים הבאות יוכל הבנק להשקיע כ-600 מיליון שקל נוספים.



בדיסקונט החלו להוציא לפועל את התוכנית באופן מיידי. בחודשיים האחרונים התחייב הבנק להשקיע 40 מיליון דולר בשלוש קרנות השקעה פרטיות. באופן מסורתי נמנעו הבנקים הישראלים מביצוע השקעות ריאליות, מלבד בנק לאומי שמחזיק בין השאר ב וב. ואולם בחודשים האחרונים חלה תפנית: לפני כחודש וחצי הצהיר בנק כי בשלוש השנים הקרובות ישקיע 250 מיליון דולר בקרנות השקעה פרטיות, וכעת דיסקונט הצטרף גם הוא למגמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully