וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילארי קלינטון תחזיר 850 אלף דולר ל-260 תורמים לקמפיין שלה לנשיאות

מיכל רמתי

11.9.2007 / 9:34

ההחזר על רקע חשדות כי מגייס התרומות נורמן סו שילם לאנשים על מנת שיתרמו כספים לקלינטון



הסנטורית הילארי קלינטון הודיעה כי תחזיר 850 אלף דולר מהתרומות לקמפיין הבחירות שלה, שגויסו על ידי נורמן סו, מגייס כספים דמוקרטי שנעצר בחשד להונאת ניירות ערך. קלינטון אמרה כי תחזיר את תרומותיהם של 260 אנשים, ותתקין הליכים חדשים שמטרתם לוודא כי מגייסי הכספים המובילים אינם בעלי תיק פלילי.



החזר של 850 אלף דולר הוא הגדול ביותר שאי פעם הוחזר על ידי מועמד פוליטי בשל חשד לשיטות גיוס מפוקפקות. סו, שנעצר בחשד לפרשייה בקליפורניה מ-1992, נמצא כעת תחת חקירה בגין נוהגי גיוס הכספים שלו. סו ברח להונג קונג לאחר שהורשע בהונאה ב-1992 ונגזרו עליו 3 שנות מאסר.



יועץ בקמפיין של קלינטון אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הוחלט להקדים תרופה למכה, ולהחזיר את הכספים לפני שיתעוררו בעיות. היועץ סירב לומר ל"ניו יורק טיימס" האם התגלה כי סו הפר את חוקי הבחירות הפדרלים - באמצעות גיוס אנשים לתרומה לקמפיין קלינטון, והחזרת התשלומים.



החוק בארה"ב אוסר על תרומות אישיות של יותר מ-2,300 דולר, ולכן קמפיינים פוליטים נעזרים באנשים כדוגמת סו, המגייסים סכומים מפרטים ומקהילות, ומעבירים סכום גדול יותר לקמפיין. במקרה של סו קיים חשד כי הוא ניסה לתרום סכום גדול יותר, באמצעות אנשים אחרים.



"ניו יורק טיימס" דיווח ביום ראשון כי חברה הנמצאת בשליטתו של סו העבירה סכום של יותר מ-100 אלף דולר ל-9 אנשים לפחות, שתרמו כספים לקלינטון ולאחרים באמצעות סו.



הבולשת הפדרלית (FBI) החלה לחקור האם סו שילם לאנשים על מנת שיתרמו לקלינטון ולמועמדים אחרים, לפי העיתון "לוס אנג'לס טיימס".



הפרשה היא למעשה הכתם המשמעותי הראשון בקמפיין של קלינטון. אף כי סו תרם 600 אלף דולר לשלל מועמדים ב-3 השנים האחרונות, הוא עמל בעיקר לטובתה של קלינטון במירוץ הנוכחי לבחירות, וקיים אירועים רבים לגיוס כספים לטובת קלינטון. זאת, במאבקה מול הסנטור ברק אובאמה על הכרטיס הדמוקרטי למועמדות לנשיאות ארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully