וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכה לעולמה מלכת הירוקים: אניטה רודיק, מקימת רשת בודי שופ העולמית, מתה בגיל 64

הדר תדמור

11.9.2007 / 10:17

רודיק היתה אהודה בשל השיטה העסקית הירוקה שלה - שקידמה האהבה והדאגה לאיכות הסביבה, לבעלי החיים ולאדם



מקימת רשת The Body Shop העולמית, אניטה רודיק, הלכה לעולמה בגיל 64 לאחר שסבלה מדימום מוחי. בשעותיה האחרונות היתה בבית החולים סיינט ריצ'ארדס בצ'יצ'סטר שבבריטניה, אליו נלקחה לאחר שהתלוננה על כאב ראש. בפברואר האחרון הצהירה רודיק כי נדבקה בהפטיטיס סי מעירוי דם שקיבלה ב-1971.



רודיק, שידועה היתה בתור "מלכת הירוקים" (Queen of Green) היתה אהודה ברחבי העולם בשל השיטה העסקית הירוקה שלה - אשר קידמה את האהבה והדאגה לאיכות הסביבה, ונגד ניסויים בבעלי חיים. בנוסף, היא קידמה יוזמות למען זכויות בני האדם.



רודיק הקימה את החנות הראשונה של בודי שופ ב-1976 בבריטניה, אך כיום יש לרשת יותר מ-1,980 סניפים ו-77 מיליון לקוחות ב-50 מדינות שונות. "הקמתי את בודי שופ כדי ליצור עניין לעצמי ולשתי בנותיי, בזמן שבעלי גורדון טייל באמריקה", כתבה רודיק באתר האינטרנט של החברה, והוסיפה: "לא היה לי ניסיון ולא היתה לי הכשרה".



רשת The Body Shop העולמית מוכרת מוצרי היגיינה וקוסמטיקה שהיא אחראית על ייצורם. אחד מיתרונות הרשת הגדולים הוא העובדה שהיא רשת מצפונית, ששמה לה למטרה לא לערוך ניסויים בבעלי חיים למען מוצריה, ליצור מוצרים ידידותיים לסביבה ולהגן על זכויות בני האדם בכל מקום בעולם באמצעות פרויקטים שונים. "לעסקים יש את היכולת לעשות טוב", כתבה רודיק באתר האינטרנט של החברה.



עם זאת, ב-2006 נמכרה The Body Shop ללוריאל בעבור 1.14 מיליארד דולר. רשת לוריאל היתה ידועה כמי שכן מבצעת ניסויים בבעלי חיים. הדבר הקשה על רבים מלקוחותיה של הרשת להמשיך ולצרוך את מוצריה. למרות הכל, הרשת ממשיכה למשוך לקוחות - בעיקר נשים - ויש לה מוניטין של רשת טבעית שמציעה מוצרים איכותיים.



מלכת בריטניה, אליזבת' השנייה, העניקה לרודיק את התואר "דיים קומנדר" של מסדר האימפריה הבריטית בשנת 2003.



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, קרא לרודיק "מעוררת השראה" ואמר כי היא היתה "אחת מהחלוצות האמיתיות של בריטניה". בראון אמר כי רודיק הובילה את המאבק לנושאים סביבתיים וירוקים במשך שנים רבות, עוד לפני שהתנועה הירוקה הפכה להיות "אופנתית".



סגן נשיא ארגון PETA - הארגון האמריקאי למען זכויות בעלי החיים - דן מאתיוס, אמר כי רודיק הקימה את החברה הראשונה שחרטה על דיגלה את הדאגה לזכויות בעלי החיים: "לפני בודי שופ אפשר היה לקנות חומרי קוסמטיקה שלא נוסו באכזריות על בעלי חיים רק בחנויות של היפים".



רשת בודי שופ העולמית אינה קשורה לרשת בודי שופ הישראלית, שמוצריה פותחו על ידי חברת ד"ר פישר. עם זאת, החברה הישראלית מצהירה אף היא כי תפישת העולם שלה כוללת דאגה לאיכות הסביבה, תרומה לקהילה ולזכויות אדם ובעלי חיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully