וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ובריטניה חתמו על הסכם תעופה חדש הפותח את השמיים לתחרות תעופה בין שתי המדינות

זוהר בלומנקרנץ

11.9.2007 / 10:57

כך נודע ל-TheMarker; כל מדינה תוכל להפעיל שתי חברות תעופה לטיסות סדירות, בין כל עיר, בשתי המדינות



השמיים לבריטניה נפתחים: ישראל ובריטניה חתמו על הסכם תעופה חדש הפותח את השמיים לתחרות תעופה בין שתי המדינות. ל-TheMarker נודע היום (ג') כי על פי ההסכם החדש שנחתם אמש בירושלים, תוכל כל מדינה להפעיל שתי חברות תעופה לטיסות קו סדירות, בין כל עיר, בשתי המדינות. עד היום פעלה רק חברת תעופה סדירה אחת מצד כל מדינה - אל על מישראל ובריטיש איירווייס מבריטניה.



בנוסף תיבחן בקשת חברת אל על להוסיף עוד זמני פעילות להמראות ונחיתות מטוסיה, בנמל התעופה הית'רו בלונדון. השדה נחשב עמוס במיוחד ועד כה לא נענו הבריטים לבקשות ישראל בעניין זה. זמני פעילות נוספים יאפשרו לאל על גמישות הפעלה יותר גדולה בטיסותיה מישראל לבריטניה ובטיסות המשך.



על פי הסכם התעופה שהיה קיים עד כה, רשאית היתה חברה אחת סדירה, של כל אחת משתי המדינות, לבצע טיסות בקו הית'רו נתב"ג וכן מכל עיר אחרת בבריטניה. בשיחות התעופה החדשות סוכם על אישור כניסתה של עוד חברת תעופה סדירה אחת, מכל אחת משתי המדינות לכל עיר בבריטניה שיש לה שדה תעופה. עם זה, לצורך קו התעופה מלונדון ייחשבו שדות התעופה הית'רו, סטנסטד וגטוויק, כמקשה אחת של העיר לונדון.



בבריטניה הביעה כבר חברת התעופה BMI רצון להיכנס ולהתחרות בקו משדה התעופה הית'רו בלונדון. מישראל הבעייה תהיה מורכבת יותר. שכן, אל על נהנית מבלעדיות בקו ללונדון, בתוקף הסכם עם הממשלה כחלק מתהליך הפרטתה. מצב זה יכול להשתנות במידה ומספר הנוסעים לישראל וממנה יעלה על 10.5 מיליון נוסעים בשנה או שאל על תסכים לתוכנית החדשה של משרד התחבורה - לוותר על הבלעדיות בקוויה המרכזיים, תמורת השתתפות מלאה של הממשלה בהוצאות הביטחון שלה, שיסתכמו בכ-100 מיליון דולר בשנה.



עם זאת, חברות תעופה ישראליות כמו ישראייר וארקיע יוכלו עכשיו להתחיל לפעול כחברות תעופה סדירות לכל עיר בבריטניה. מנובמבר השנה צפויה להחריף התחרות מבריטניה לישראל וממנה, עם הפעלתן של טיסות משדה התעופה לוטון, הסמוך ללונדון, על ידי חברת התעופה תומסון. בשיחות התברר כי לא קיימת בעיה עם טיסות אלה משום שהחברה היא בבעלות בריטית ולא רק גרמנית. הסכם התעופה בין ישראל לבריטניה מאשר רק לחברות בריטיות לטוס ארצה.



חברת התעופה בריטיש איירווייס החלה נערכת לתחרות הצפויה והוזילה לאחרונה ב-6% את מחיר כרטיסי הטיסה שלה בקו לונדון ישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully