וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות בהובלת מניות מגזר הנפט; לונדון ופאריס עולות ב-0.9%

הדר תדמור

11.9.2007 / 11:11

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש אוקטובר עולים ב-0.3% ונסחרים ברמה של 77.73 דולר לחבית בניו יורק



מגמת עלייה נרשמת בבורסות אירופה, בהובלת מניות מגזר הנפט, בשל עליית מחיר הנפט לרמה הגבוהה מ-77 דולר לחבית בניו יורק. בורסות לונדון ופאריס עולות ב-0.9%, בורסת פרנקפורט עולה ב-0.8%.



מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש אוקטובר עולים כעת ב-0.3% ונסחרים ברמה של 77.73 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. שיא הסגירה של מחיר הנפט עומד על 78.21 דולר לחבית, והוא נרשם ב-31 ביולי האחרון. הנפט נגע במחיר של 78.77 דולר לחבית ב-1 באוגוסט - המחיר הגבוה אי פעם.



העלייה במחירי הנפט מגיעה לקראת פגישתם של שרי ארגון אופ"ק, האחראי על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית. היצע הנפט בשווקים הבינלאומיים מספיק, אולם מחסור בכושר זיקוק הנפט תורם לעליית המחירים, אמר שלשום נשיא אופ"ק, מוחמד אל חמלי. "ההיצע בשוק הנפט מספיק", אמר אל חמלי, המשמש גם כשר הנפט של איחוד נסיכויות הנפט, בטרם צאתו לפגישת שרי הנפט של מדינות אופ"ק, שתתקיים היום בעיר וינה באוסטריה.



מניית בריטיש פטרוליום (BP) עולה ב-0.9%. מניית רפסול עולה ב-1.1%. מניית טוטאל עולה ב-1.4%.



עליות נרשמות גם במניות חברות הפיננסים. מניית קומרצבנק עולה ב-0.6%. מניית דויטשה בנק עולה ב-1%. מניית קרדי אגריקול עולה ב-0.7%. מניית AXA, חברת הביטוח הגדולה באירופה, עולה ב-0.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully