וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו להכיר את מנהלי התיקים של אקסלנס: צעירים בעלי רישיון שיווק אך חסרי רישיון ניהול תיקים

שרון שפורר

11.9.2007 / 11:10

בלעדי ל-TheMarker; אקסלנס עלתה בקמפיין המציע "ללמוד על פילוסופיית ההשקעה" של מנהלי התיקים הצעירים שלה



"בוא להכיר את מנהל התיקים שיבנה עבורך את תיק ההשקעות המתאים לצרכיך היחודיים", קורא הקמפיין האינטרנטי של בית ההשקעות אקסלנס, המציג תמונות גוף מחויטות של 14 מנהלי תיקים "בעלי ניסיון". מעל לתמונות נכתב "לחץ על מנהל התיקים כדי ללמוד על פילוסופיית ההשקעה שלו".



נשמע מפתה, אז לחצנו. הכירו את עידו לניר: המוטו שלו בהשקעות מבטיח: "סבלנות, סבלנות, סבלנות". הוא בן 28, יש לו תואר ראשון במנהל עסקים, ו-4 שנות ניסיון בשוק ההון. נראה שהמוטו של לניר אינו מקרי. לניר עדיין לא מחזיק ברישיון ניהול התיקים שלו ונראה שייאלץ להתאזר בסבלנות עד שיוכל לנהל את כספי הלקוחות.



מסתבר שלניר אינו בודד במערכה, גם לצחי קורן שמאמין ש"השקעות בבורסה הן לטווח ארוך", אין רישיון לניהול תיקים, אך באתר החברה מצוין כי יש לו ניסיון של 8 שנים. בינתיים הוא משמש חבר צוות וחבר הנהלה באקסלנס.



אם סברתם כי מדובר לכאורה בסיפור משעשע, זה המקום להזכיר את חוק ני"ע. מנהל תיקי השקעות יהיה רק מי שקיבל רישיון לניהול תיקי השקעות - וזאת רק לאחר שעמד בבחינות הרלוונטיות ולאחר השלמת התמחות בת 9 חודשים. מי שלא מחזיק ברישיון תקף לניהול תיקים במדינת ישראל, לא יכול לנהל תיקים או להיות מוצג ככזה.



מלבד הפסול בהצגת מי שאינם בעלי תיקים ככאלו, עולות תהיות נוספות בפרסום החביב של בית ההשקעות. למשל, כיצד זה שאנשים צעירים המוצגים בפרסום, בשנות העשרים המאוחרות לחייהם, הספיקו לצבור 5-4 ויותר שנים של ניסיון בתחום.



ייתכן שיש שלכך תשובות הולמות, כמובן - כמו למשל מעבר לעבודה בשוק ההון מיד עם סיומן המפרך של שנתיים (לבנות) או שלוש שנות שירות (לבנים שבחבורה).



לא נראה כי אקסלנס ניסו להטעות כאן את ציבור המשקיעים, זה נראה יותר כמו יישומה של השיטה הישראלית הידועה, שיפוצם של קורות החיים, תוך מחשבה שאף אחד לא ממש קורא אותם לעומק.



תגובת אקסלנס: אקסלנס מקפידה על גילוי נאות ומלא ללקוחותיה בכל תחומי פעילותה - הן במסגרת הקשרים והמגעים עם הלקוחות והן בפרסומיה השונים, לרבות באתר האינטרנט שלה.



בהתאם, כל בעלי התפקידים המוצגים באתר האינטרנט של החברה בתחום ניהול התיקים הינם מנהלי לקוחות, בעלי רישיון מן הרשות לניירות ערך לפי החוק - כמנהלי תיקים או כמשווקי השקעות.



כל בעלי התפקידים המוצגים באתר, כאמור, פועלים מול לקוחות הקבוצה. זאת, בהתאם ובכפוף להרשאות ולמגבלות החלות עליהם לפי הדין.



תפקידם של מנהלי הלקוחות באקסלנס הוא לשווק השקעות ללקוחות הקבוצה (לייעץ להם), לשרתם באופן המיטבי ולעמוד עמם בקשר שוטף, בהתאם ובכפוף לחובות החלות עליהם לפי הדין.



ניהול ההשקעות בפועל מבוצע על ידי מנהלי תיקים מורשים, המועסקים במחלקת ההשקעות של הקבוצה. למען הסרת כל ספק בעניין, אקסלנס תחליף את המינוח, כפי שמופיע באתר, מ"מנהל תיקים" ל"מנהל לקוחות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully