וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארמוס במכתב לבעלי המניות: "יש לנו תוכניות מרגשות אבל נצטרך מימון" - בוחנת גיוס או מכירת רישיונות פיתוח

שירלי יום-טוב

11.9.2007 / 11:20

מצבה של פארמוס הידרדר מאוד ובקופתה היו בסוף הרבעון השני 17 מיליון דולר - שיספיקו לשנה בלבד



לקראת אסיפת בעלי המניות של ב-24 באוקטובר, פירסמה חברת גילוי התרופות הישראלית מכתב לבעלי המניות שלה ובו הרבה מילים יפות תחת קוד הנימוס האמריקאי, אבל הרבה פחות בשורות חיוביות.



פארמוס נסחרת כיום בשווי שוק של 23 מיליון דולר - כמעט בשפל כל הזמנים - לאחר שמחיר המניה הידרדר ל-90 סנט בלבד. גם המחזורים כבר לא מה שהיו, כשלעתים מחליפות רק כמה אלפי מניות ידיים במהלך יום מסחר שלם בנאסד"ק. למרות זאת, פארמוס מודה במכתב לבעלי המניות שלה על תמיכתם והבעת האמון שלהם וכותבת להם כי היא "נרגשת לחוות איתם את המסע שעוברת החברה". עוד כותבת פארמוס, כי "הנהלת החברה מודעת לכך שבזמן כתיבת מכתב זה, מחיר המניה שלנו נמוך ואינו משקף את הערך הטמון בנכסים שלנו".



ואיזה פרטים משמעותיים עבור בעלי המניות נחבאים בין המלים היפות? ובכן, באופן צפוי למדי, פארמוס כותבת כי היא בוחנת אפשרויות לגיוס הון, לצד מספר אופציות נוספות, בהן שיתופי פעולה עם חברות תרופות.



"התוכניות המרגשות העומדות בפנינו דורשות מידה של השקעה לפני שנוכל להעריך את ערכן האמיתי", כותבת החברה, אך למעשה, פארמוס זקוקה למימון או שיתופי פעולה מכיוון שלא נותרו בידה כמעט מזומנים להמשך הדרך. את הרבעון השני סיימה החברה עם 17 מיליון דולר בקופתה בעקבות ירידה של 8.6 מיליון דולר מתחילת השנה. בקצב שריפת המזומנים הזה לפארמוס יש חמצן לנשימה רק לעוד שנה. גם אם פארמוס תמצא משקיעים שיסכימו לקחת חלק בתוכניותיה לעתיד, לא ברור כיצד החברה תוכל לגייס הון משמעותי כשמחיר המניה שלה כה נמוך.



אפיק פעולה אחר הוא, כאמור, הסכמים עם חברות תרופות גדולות. תחת מודל כזה, פארמוס מוכרת את הזכויות לפיתוח ואף למכירת תרופה עתידית המבוססת על פיתוח שלה, וזאת תמורת חלק מההכנסות העתידיות. בתמורה, פארמוס עשויה לזכות בכסף מזומן או חותמת על שיתוף פעולה הכולל פיתוח משותף. זה מודל שאולי פארמוס היתה צריכה לעשות בו שימוש כבר לפני זמן רב, מאחר שפיתוח תרופה הוא עסק יקר, הדורש השקעה של עשרות רבות ואף מאות מיליוני דולרים - סכומים בהם חברות קטנות מסוגה של פארמוס מתקשות לעמוד בהם. "המטרה שלנו היא להיות מוכנים לעשות את הצעדים הנדרשים כדי לייצר ערך למשקיעים כשהזדמנויות מתאימות הופכות לזמינות", כתבה החברה.



בשלב זה, התרופה המובילה של פארמוס היא ה-dextofisopam לטיפול בתסמונת המעי הרגיז, הבאה לידי ביטוי בתופעות מטרידות במערכת העיכול. זה בסיס לתרופה שפארמוס קיבלה עם רכישתה של חברת Vela לפני שנה.



התרופה נמצאת בתחילת הדרך מבחינת ניסויים קליניים. היא אמנם עברה כבר מבדקים שנועדו לבדוק את הבטיחות בשימוש שלה, אבל מכאן ועד לפיתוחה לתרופה מסחרית, הדרך עוד ארוכה.



פארמוס התחילה ביוני האחרון בשלב השני של הניסויים הקליניים, שנועד לקבוע האם התרופה יעילה. הניסוי אמור לכלול 480 מטופלות ב-55 מרכזים בארה"ב, ויארך שנה וחצי. זו התוכנית הקלינית המובילה של פארמוס ועליה משליכה החברה את יהבה, אבל בשורות מהכיוון הזה לא צפויות לפני סוף 2008. אם פארמוס תמכור את הזכויות לפיתוח התרופה, היא תישאר ללא מוצר קליני מוביל.



פעילויות נוספות כוללות שלב מוקדם של ניסויים בתרופה לטיפול במחלה הפוגעת במפרקים (osteoarthritis) וגם פיתוח חומר המיועד כבסיס לתרופה לטיפול בכאבים. אבל כל אלה נמצאים ממש בתחילת הדרך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully