וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בדרך להחרים 50 מיליון דולר מכספו של קובי אלכסנדר המופקד בחשבונות בניו יורק

שירלי יום-טוב

11.9.2007 / 12:26

אלכסנדר הפסיד בעתירה נגד החרמת הכסף; השופט: "שום דבר לא מונע מאלכסנדר לשוב לארה"ב"



קובי אלכסנדר הפסיד בעתירה לבית המשפט המחוזי בברוקלין בניסיון למנוע החרמה של 50 מיליון מכספו.



אלכסנדר, המייסד והמנכ"ל לשעבר של קבוצת , שוהה כבר למעלה משנה בנמיביה לאחר שנמלט מארה"ב מכתב אישום חמור בפרשת "בקדייטינג" של אופציות.



בדיון שהתקיים בברוקלין, שלא בנוכחותו, דחה השופט ניקולס גרופיס את טענת אלכסנדר שהמששלה אינה יכולה לאחד שני חשבונות בנק שלו המנוהלים בבנק סיטיגרופ סמית בארני. אלכסנדר טען כי איחוד החשבונות יגרום לפגיעה בזכויותיו, אך השופט לא התרשם מהטענה ואמר שדבר לא מונע מאלכסנדר מלחזור לארה"ב מביתו החדש שבנמיביה, כדי להילחם באישומים הפליליים נגדו. בחשבון אחד מופקדים 47 מיליון דולר ובחשבון נוסף 2.4 מיליון דולר נוספים.



ממשלת ארה"ב מבקשת להחרים 50 מיליון דולר מכספו של אלכסנדר בשל הטענה כי הוא הרוויח נתח גדול מהונו באמצעות "בקדייטינג" של אופציות בקומברס טכנולוג'י לאורך למעלה מעשור. בקדייטינג הוא שינוי רטרואקטיווי לא חוקי של מועד הענקת אופציות כדי למקסם את הרווח בעת מימושן.



"חומרת האישומים נגד אלכסנדר יחד עם נסיונותיו המתמשכים להישאר יחד עם כספו מחוץ לארה"ב מובילים את בית המשפט לקבוע כי יש לשלול ממנו את האפשרות לטעון לבעלות על חלק מנכסיו", קבע השופט. "אלכסנדר נמנע מלחזור לארה"ב וזה מספיק כדי להכריז על כך שהוא אינו זכאי לכספו - הוא פושע נמלט".



החרמת הכסף כרוכה בתהליך שהחל כבר לפני שנה, לאחר הגשת כתב האישום נגד אלכסנדר ובריחתו לנמיביה. אז ביקש משרד המשפטים בארה"ב להקפיא את החשבונות, כחלק מהאפשרות לפעולת החרמה, בשל הטענה כי כספים אלה קשורים בהלבנת הון שנצבר באמצעים לא חוקיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully