וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניסיון לשיווק מכשירי הסלולר של אלקטל בישראל: קלינפון תשווק המכשירים שלא באמצעות חברות הסלולר

ערן גבאי

11.9.2007 / 12:29

החברה מתכוונת להגיע לנתח שוק של 5% מסך מכשירי הסלולר בתוך שנה; ניסיון העבר מלמד שזו משימה קשה ביותר



מכשירי הסלולר של אלקטל שוב בדרך לישראל. חברת קלינפון תשווק את מכשירי אלקטל בישראל שלא דרך מפעילות הסלולר ותנסה להוכיח שיש מקום לדגמי מכשירים נוספים בשוק, גם אם אלה לא מגיעים דרך הזמנות של חברות הסלולר הגדולות.



לאחרונה דיווחנו כי משרד התקשורת מתכוון להחיות מחדש את הרפורמה לשיווק ומכירת מכשירי סלולר שלא באמצעות חברות הסלולר, וזאת שנתיים מאז נכנסה לתוקף ונכשלה. המשרד צפוי לקבוע כי כל אזרח שירכוש מכשיר סלולר שלא באמצעות חברות הסלולר יהיה זכאי לקבל את אותן תוכניות התעריפים שהחברות משווקות למנוייהן, ללא הבדל.



בקלינפון, אותה מנהל משה קוזלוביץ, מעריכים כי יוכלו לתפוס נתח שוק של 5% משוק מכשירי הסלולר בישראל בתוך שנה. על פי ניסיון העבר של מתחרים חדשים אחרים שניסו לפעול בשוק, ההערכה זו נחשבת גבוהה. יותר מכך, העובדה שקלינפון ישווקו את המכשירים שלא באמצעות חברות הסלולר מקטינה אף היא את סיכויי החדירה של החברה. עם זאת, אלקטל היא השחקן השישי בגודלו בעולם בין יצרני המכשירים עם מכירות של יותר מ-20 מיליון מכשירים בשנה.



לפני כחצי שנה נאלצה קבוצת אי.די.בי הגדולה להודיע על כישלון המיזם שניסתה להקים בתחום שיווק מכשירי הסלולר בישראל - חברת DoubleU - וזאת תוך שנה מהיום בו הוקם. הכישלון של פעילות DoubleU הוא תוצאה של היעדר תנאים רגולטוריים שיכלו לאפשר למשווקי סלולר חדשים להיכנס לשוק ולאיים במשהו על המותגים הגדולים - נוקיה, מוטורולה וסמסונג. DoubleU, שהיתה בבעלותה המלאה של קבוצת כלל תעשיות - לא חתמה אף לא על עסקת מכשירים אחת. את החברה ניהל קובי פז, ששימש כיו"ר ומנכ"ל אלקטל ישראל בעבר.



בתחום מכירת מכשירי הסלולר בנוהל החדש עדיין פועלות החברות פישמן סלולר, שלה כ-11 חנויות מכירה, וניופאן טלקום, שהחלה את פעילותה לפני כחצי שנה.



היקף המכירות השנתי של מכשירי סלולר בישראל כיום הוא כ-1.8-1.7 מיליון מכשירים, שהם יותר מ-2 מיליארד שקל במונחי הכנסות. שוק יבוא המכשירים הסלולריים הוא זירה של גדולים, וזו הסיבה שמרבית הפועלים בו אינם מאמינים שהמתחרים החדשים יצליחו לחדור אליו. המשווקות הגדולות בשוק הן יורוקום (נוקיה), סאני (סמסונג) ומוטורולה, וכל שחקן חדש נתקל בבעיות רבות בדרך לשינוי מאזן הכוחות בענף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully