וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לביזיון בית משפט נגד עו"ד יצחק מלכו: נמנע מלמסור דו"ח כדי לא לחשוף את מחדליו כנאמן

נורית רוט

11.9.2007 / 12:50

לפי הטענה, מלכו המשמש כנאמן מטעם בית המשפט בענייניו של חייב, ביטל הקדש ופגע בזכויות קנייניות של צד שלישי



לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום בקשה לביזיון בית משפט נגד עו"ד יצחק מלכו, המשמש כנאמן מטעם בית המשפט על נכסי החייב אלון מוסאיוף.



מוסאיוף היה בעבר איש עסקים בולט בירושלים, ובעליהם של חנויות תכשיטים ועסקי נדל"ן. עיסוקו העיקרי היה חלפנות כספים. החל משנות ה-80 ניהל בנק פרטי, בו קיבל הלוואות מאנשים שונים תמורת ריבית גבוהה מהמקובל.



ביוני 2000 הוכרז מוסאיוף פושט רגל בשל חובות של כ-60 מיליון שקל, ובית המשפט מינה את עו"ד מלכו כנאמן לנכסיו. זאת, על מנת שיטפל בהסדר חובותיו מול הנושים הרבים.



במסגרת פעולותיו של מלכו כנאמן, הוא הגיש בשנת 2002 תביעה לביטול הקדש אותו הקים סבו של מוסאיוף. מדובר בהקדש אותו יצר הסב על חלק מהנכסים שהיו בבעלותו, לטובת ארבעת בניו. בית המשפט המחוזי אישר בשנת 2006 את ביטול ההקדש, ועל כך הוגש ערעור לבית המשפט העליון.



בעקבות ביטול ההקדש הוגשה בקשה על ידי סול מייסון - בן דודו של מוסאיוף ואחד הנהנים הפוטנציאלים מההקדש, אשר טען כי ביטול ההקדש פגע בזכויותיו הקנייניות.



בבקשה נדרש מלכו למסור לבית המשפט דו"ח ובו הסברים וראיות בדבר סמכותו להגיש תביעה לביטול ההקדש, לרבות הסבר ביחס לשאלות האם התחשב בפגיעה הצפויה בצדדי ג' ובתועלת הכלכלית שאמורה היתה לצמוח לנושים עקב ביטול ההקדש.



כעת טוען מייסון, המיוצג על ידי עוה"ד בועז שגב ואופיר נאור ממשרד יוסי שגב, כי היה על מלכו להגיש את הדו"ח לבית המשפט לפני כשבועיים, ואולם הוא נמנע מקיום ההחלטה ביודעין ובכוונה, בשל חשש מתובענה שתוגש נגדו.



לטענתו של מייסון, מלכו בחר שלא לקיים את החלטת בית המשפט, "תוך נסיונות פסולים להשתמש בסמכויות שניתנו לו כידו הארוכה של בית המשפט, ככלי שניתן לסחור בו על מנת למנוע ו/או לעכב את הגשת הדו"ח".



עוד נטען בבקשה כי למשרדו של שגב הגיעה פנייה ממוסאיוף, שטען כי מלכו אמר לו כי יסכים לא לקיים חקירה פומבית שלו, בתנאי שמשרד שגב יסכים שלא לעמוד על קיום הצו למתן הדו"ח.



מלכו, על פי הבקשה, הגיש בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה על מסירת הדו"ח, רק בחלוף 12 יום מהמועד שנקבע לקיומה.



לכן טוען מייסון כי הנאמן דוחה את הגשת הדו"ח במשך למעלה מ-9 חודשים, וכי נראה כי הוא חש כי מטרת הסמכויות שניתנו לו "הינה להימנע מלחשוף את מחדליו המופיעים בדו"ח ולהעניק בידיו כלי למו"מ אל מול המבקש".



לפיכך התבקש בית המשפט ליתן צו על פי פקודת ביזיון בית המשפט, ולחייב את מלכו בהוצאות הבקשה, "תוך שהתנהגותו הפסולה של הנאמן והפגיעה באמון שניתן בו יבואו בחשבון".



טרם נמסרה תגובת עו"ד מלכו.



(בש"א 4103/06 פש"ר 165/99)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully